כחלון וניסנקורן הגיעו להסכמות, השביתה בוטלה

10,000 עובדי קבלן ייקלטו במגזר הציבורי בתוך 4 שנים ועוד 6,000 עובדי קבלן ייקלטו במגזר הפרטי, כך סיכמו שר האוצר, משה כחלון ויו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן. השניים הציגו את המתווה במסיבת עיתונאים משותפת שקיימו אחר הצהריים ומנעה את השביתה הגדולה במשק שתוכננה למחרתיים.

ניסנקורן. לא ישבית את המשק | צילום: דוברות ההסתדרות

קליטת העובדים תהיה בהתאם להסכמים הקיבוציים הקיימים, ללא הכנסת גמישות ניהולית. בנוסף, הצליחה ההסתדרות להשיג שיפור בתנאי העסקתם של עשרות אלפי עובדי קבלן נוספים.

בין היתר תיושם החלת צו הרחבה לשכר העובדים הסוציאליים, אשר תקנונם נדרש בהתאם למכרזים של משרדי הממשלה – זאת בהתאם לתנאי השכר של עובדי המדינה/רשויות; יחול שיפור משמעותי בתנאי השכר של עובדי קרן קרב של משרד החינוך (בין היתר: בהיקפי המשרה ובתנאים הסוציאליים) ויימנעו פיטוריהם של השומרים והמנקים בבתי הספר בחודשי הקיץ.

בעניין חידוש הסכם השכר של עובדי המגזר הציבורי, המשא ומתן בין הצדדים יימשך באופן בלתי תלוי. במגזר הציבורי מועסקים כיום כ-200 אלף עובדים באמצעות חברות קבלן. בהסתדרות דרשו מנציגי האוצר להתחייב להעסקה ישירה של עובדים בתחומי הליבה, בהם עובדים סוציאליים, מורים, אחיות בתי ספר, מנקים בבתי חולים ועוד.

שר האוצר, משה כחלון, אמר כי "היום אנחנו מסתכלים לעובדים בעיניים. אנחנו מסתכלים להם בעיניים ואומרים להם: המדינה חוזרת לקחת אחריות. המדינה לא מתנערת מכם יותר. המדינה ניצבת לצידכם".

יו"ר ההסתדרות, אני ניסנקורן הוסיף כי "מדובר בלא פחות ממהפכה חברתית. זהו המשך ישיר של קידום העסקת עובדים עם מוגבלות והעלאת שכר המינימום. אנו מחזירים את הכבוד לאדם העובד. המדינה לוקחת אחריות וחוזרת לדרך של קידום הנושא החברתי, תוך החזרת העובד למרכז".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן