כחלון לא נח: רפורמת ייבוא הסלולרים הוגשה לאישור הכנסת

הרפורמה בייבוא המכשירים הסלולרים יוצאת לדרך. שר התקשורת, משה כחלון הגיש לאישור הכלכלה של הכנסת את ההקלות שגיבש עבור יבואני מכשירי הסלולר לישראל. על פי הרפורמה המוצעת, יקבלו היבואנים פטור מרשיון סחר וכן פטור מאישור סוג עבור ייבוא של ציוד נלווה למכשיר הטלפון.  

במסגרת הרפורמה, קבע משרת התקשורת כי ציוד קצה סלולארי אינו טעון קבלת אישור סוג, זאת בתנאי שהוא עומד במספר תנאים: עליו להתאים לדרישות של הדירקטיבה האירופית ו/או לקבל אישור של הנציבות הפדרלית האמריקאית. כמו כן על הציוד לפעול בטכנולוגיית GSM, בטכנולוגיית UMTS או בשתיהן, או בטכנולוגיה אחרת ובתחומי תדרים שהועדו להן לפי החוק בישראל. בנוסף, על מנת לקבל את הפתור מאישור הסוג, על הציוד להיות חדש ומקורי. בנוסף לכך, הוחלט כי יבואנים יהיו פטורים מהחובה לקבל רישיון סחר, בתנאי שעמדו בחובות הדיווח והרישום אודות סוגי הציוד שבכוונתם לסחור בהם, כפי שיקבע המשרד בצו.


רפורמת הייבוא מגיעה בהמשך לשאר השינויים שערך משרד התקשורת בשוק הסלולר הישראלי. במסגרת רפורמות קודמות, בוטלו חסמי היציאה והמעבר בין המפעילים בשוק ונוספו חברות נוספות, במטרה להגביר את התחרות בענף. לאחר הגשת רפורמת הייבוא לוועדת הכלכלה, אמר השר כחלון כי "מדובר במהלך שיפתח את שוק יבוא המכשירים הסלולאריים, יגדיל את סוגי המכשירים ויביא להוזלה משמעותית במחירי הסמארטפונים".

צילום: מגד גוזני, וואלה!

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן