כחלון נגד יבואני הרכב: "מוזר שמחירי המכוניות בישראל אחידים"

"נראה לי מאוד מוזר שמחירי הרכב בישראל כמעט אחדים", אמר שר הרווחה והתקשורת משה כחלון בפאנל שעסק ביוקר המחייה שערכה תנועת עורו. "כל הרכבים בישראל עם מנוע 1300 עולים כמעט אותו דבר, וכך גם הרכבים עם מנוע 1600, ולא משנה בכלל איזה סוג רכב זה".

"אנחנו יוצאים לחו"ל ורואים את אותן מכוניות במחירים אחרים", הוסיף כחלון. "כאן שוק הרכב מנוהל בשרשרת מאוד ברורה שאם נוסיף לכל חוליה בשרשרת הזו עוד שתי חברות התחרות תגדל ונוכל לקנות מכוניות יותר בזול".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"בכל תחום בישראל ניתן לבצע רפורמה וזה האתגר של הממשלה הבאה. הממשלה אמנם תצטרך לקצץ הרבה כסף אבל גם תצטרך לייצר –  הרפורמה בסלולר השאירה בידי הצרכנים 5.7 מיליארד שקל".

כחלון לא הסתפק רק בשוק הרכב והצביע גם על רשתות השיווק. "צריך לחייב אותם לתת מקום זהה ובגבוה זהה לכל המוצרים", אמר השר. "אי אפשר שחברת מזון שיש לה כסף תשתלט על המרחב שאנחנו רואים מול העיניים ומוצרים אחרים, זולים יותר יידחקו למקומות הנסתרים של הסופר – ככה למעשה מכריחים אותנו לשלם יותר".

"זו המצאה שבכלל חשבתי להקים מפלגה" כחלון | צילום: מרק ישראל סלם

כשנשאל האם ישנו סיכוי שהציבור הישראלי יראה אותו בממשלה הבאה כשר ענה כחלון: "הודעתי שאני לוקח פסק זמן. לא גירשו אותי – הייתי שר ופרשתי, אז בשביל מה עשיתי את כל הסיבוב הזה? בשביל שר? מילא אם היו מציעים לי יותר מזה", אמר כחלון וצחק.

"אלדד יניב נשלט על ידי חייזר ממאדים"

בהמשך הפנאל של עורו, השתתפו גם סתיו שפיר ממפלגת העבודה, מאיר כהן ממפלגת יש עתיד ואלדד יניב מארץ חדשה.

"להגיד שאני נשלטת על ידי נוני מוזס זה כמו להגיד שאלדד יניב נשלט על ידי חייזר ממאדים", ענתה שפיר ליניב לאחר שזה אמר בסרטוני המפלגה באינטרנט כי שפיר עוד לא יודעת שהיא כבר ביידים של מוזס וטען אתמול כי על שפיר יש תחקיר עומד לפני פרסום בערוץ 10 בנוגע לתרומות שביצעה.

"לא היה ולא נברא", הוסיפה שפיר. "כל התרומות שלי רשומות באתר מבקר המדינה. נבחרתי למפלגת העבודה בלי דילים ובלי מפקדים. אני מכבדת אנשים שבאים לשנות אבל לא ציניקנים שבאים ואומרים שהכל פה רע". 

יניב לא הסתפק בלתקוף רק את שפיר ותקף גם את העומד בראש מפלגת יש עתיד. "יאיר הוא איש מעורר השראה אבל אז אתה מגלה שהוא הכניס למפלגתו את יעקב פרי – איש שהחזיק בנק בעצמו והיה משרתם של הטייקונים. ככה אפשר להביא רוח חדשה?"

כהן שפיר ויניב בפאנל של עורו

בדיון שנעשה בנושא יוקר המחיה התייחס ראש עיריית דימונה והמועמד מטעם מפלגת יש עתיד, מאיר כהן לאג'נדה הכלכלית של מפלגת העבודה ואמר כי "התוכנית הכלכלית של יחימוביץ' היא כמו שאני אבטיח לתושבי דימונה חוף ים. מאיפה היא תביא 130 מיליארד שקל?"

כהן ושפיר הביעו שניהם תקווה כי אחרי הבחירות שתי המפלגות יילכו יחדיו באותה הדרך והתייחסו לנסיונות האיחוד שכשלו, "בא יאיר ובאה יחימוביץ והציעו ללבני הצעות מאוד יפות. יחימוביץ היא זו ששיקמה את מפלגת העבודה המרוסקת ויאיר בנה פה בשנה האחרונה בעבודה קשה מפלגה חדשה, אי אפשר שמישהי תבוא מבחוץ בלי לעשות כלום ותגיד להם לזוז הצידה. איך אפשר לדבר על איחוד שמתהלכת בתוך הגוש מישהי שמרגישה שהיא ראש הממשלה?" שפיר הוסיפה כי היא מקווה שמפלגת יש עתיד לא תשב עם נתניהו ותתן לגיטמציה למדיניות ההרסנית שלו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן