כיל: "אנו משלמים למדינה 1.5 מיליארד שקל בשנה בתקבולים"

כיל שילמה למדינה 400 מיליון שקל בתמלוגים על כריית האשלג, ו-1.5 מיליארד שקל בשנה בסך הכל כתקבולי מדינה – כך מסרה היום החברה כאשר מנכ"ל כיל דשנים דני חן העביר את תשלום התמלוגים לשר הכלכלה נפתלי בנט.

על פי כיל, אשר באחרונה הועלתה ביקורת חריפה על שיעור המס הנמוך שהיא משלמת וכן על שיעור התמלוגים, 1.5 מיליארד השקלים שהיא מעבירה למדינה כמסים ישירים, תמלוגים ומס דיווידנד, מהווים כ-41% מרווחיה בישראל. בחברה מציינים כי בשל החרגתה מהחוק לעידוד השקעות הון, בשנים הקרובות היא תשלם אף יותר, ותגיע לתשלום של 56% תקבולים למדינה.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק


מנכ"ל כיל דשנים דני חן ושר הכלכלה בנט | צילום: סביון שטראובר

בנוסף לכך, טוענים בכיל, נהנית המדינה מהכנסה של עוד כ-2 מיליארד שקל כתוצאה ממסים עקיפים הנובעים מפעילות החברה. בכיל טוענים כי היא תורמת כ-12 מיליארד שקל לתמ"ג וליצוא של ישראל.

אתמול פרסם מינהל הכנסות המדינה את נתוני המס שמשלמות ארבע החברות הגדולות, כיל אחת מהן. על פי הנתונים, החברות הגדולות קיבלו ב-2010 הקלות ממס בשווי 4 מיליארד שקל, למרות ששילמו בסופו של דבר רק מיליארד שקל במסים. בנוסף, נטען שם כי ארבע החברות נהנות מ-70% מן ההקלות במסים בכלל החברות בישראל. בכיל ציינו כי החברה הוחרגה מהחוק לעידוד השקעות הון, כך שהנתונים העדכניים ל-2010 פשוט אינם רלוונטיים עוד.

לפני שבועיים הודיעה ענקית הדשנים הקנדית פוטאש כי היא מוותרת על העסקה במסגרתה תכננה לרכוש את כיל. "לצד העובדה שאנו ממשיכים להאמין כי מהלך שכזה יביא לרווח עצום למחזיקי המניות בשתי החברות ולמדינת ישראל, חייבת להתקיים פתיחות להשקעות זרות וביטחון בכללים שעל פיהם מבוצעת השקעה שכזו. לכן, הסקנו כי כעת זה לא הזמן להמשיך בהשקעה הזו, ונמשיך למקד את האנרגיות שלנו בהגדלת הרווח לבעלי המניות", כתבה החברה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן