כיל תקים תחנת כוח חדשה בסדום בהשקעה של 1.25 מיליארד שקל

כיל ממשיכה להשקיע בנגב. החברה הבת, מפעלי ים המלח הודיעה הבוקר כי חתמה על הסכם להקמתה של תחנת כוח חדשה בסדום. התחנה מתוכננת לפעול באמצעות גז טבעי. התחנה תהיה בעלת כושר ייצור של 330 טון קיטור לשעה וכושר ייצור חשמל של כ- 250 MW. עלות פרויקט זה מוערכת בכ- 320 מיליוני דולר. פרויקט הקמת התחנה מתוכנן להתחיל ברבעון השלישי של 2012 ולהסתיים במחצית השנייה של שנת 2015.


תרשים פעולת תחנת הכוח החדשה בסדום | באדיבות מפעלי ים המלח

על פי הודעת החברה, התחנה תחליף את תחנת הכח הנוכחית של החברה בסדום המבוססת על דיזל גנרטורים מופעלים מזוט, תחנה שהוקמה בשנת 1995. כמו כן נמסר כי,התחנה המתוכננת הינה ידידותית מאוד לסביבה לאור העובדה שהיא מתוכננת לעבוד באמצעות גז טבעי ולאור הנצילות האנרגטית הגבוהה מאוד (מעל 85% בהשוואה לכ- 50% במחזור משולב רגיל) הנובעת מעצם היותה תחנת קוגנרציה במחזור משולב. בנוסף, תחנת הכוח החדשה תאפשר מתן מענה לצריכות הקיטור החזויות של אתר סדום בטווח הארוך, תוזיל את עלות החשמל וכן תבטיח את אמינות וזמינות המערך האנרגטי ב- 20 השנים הבאות, כל זאת תוך שמירה על הסביבה ועל איכות האוויר.

להערכת החברה, צריכת הקיטור והחשמל של מפעלי ים המלח באתר סדום צפויה לעלות בצורה הדרגתית במהלך השנים הקרובות בעקבות עליית ייצור צפויה במפעלים השונים. גם בחברות נוספות של כיל בסדום צפויה צריכת החשמל לעלות בהדרגה בשנים הקרובות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן