כישלון בקידוח "מירה": לא נמצאו סימני גז – מניות הנפט והגז קורסות

כישלון בקידוח הגז "מירה": אחרי המתנה ארוכה של המשקיעים, ודיווחים סותרים על תוצאות הקידוח, הודיעו היום השותפות כי הקידוח הגיע לעומקו הסופי (5,200 מטר), אולם לא הצליח למצוא סימני גז הניתן להפקה. השותפות מסרו כי בקידוח נמצאו חולות באיכות גבוהה אך רווים במים. השותפות בקידוח הבהירו כי בשלב זה טרם בוצע קידוח למטרת הנפט. בעקבות ההודעה קורסות מניות השותפות העיקריות הכשרה אנרגיה ומודיעין ב-56% ו-36% בהתאמה.

קידוח מירה היה אמור להסתיים בתחילת אוגוסט, אולם אז החלו דיווחים על בעיות בהן נתקלו השותפות, ועל היעדר סימנים לגז בשכבת המטרה. בתגובה, שיחררו החברות לבורסה הודעה שבה נכתב כי עדיין לא הגיעו לשכבת מטרת הגז שנמצאת בעומק של 4,800-5,000 מטר. כעת, כאמור, הגיעו אל שכבת המטרה, אולם לא מצאו סימני גז משמעותיים.

על פי המלצת מפעילת הקידוח, חברת ג'יאוגלובל, החליטו השותפים ברישיון לבצע לוגים באמצעות כבל בקידוח, בעלות של כ-1.7 מליון דולר, אשר צפויים להסתיים במהלך השבוע הבא. מטרת לוגים אלה הינה לתת תשובה סופית לגבי הימצאות הידרוקרבונים בקידוח (לאור העובדה שלא נמצאו בקידוח סימני פטרוליום משמעותיים, ההסתברות לכך נמוכה) וכן יתנו אינפורמציה גיאולוגית חשובה ומשמעותית אשר תסייע בידי השותפים ברישיון בניתוח המידע הגיאולוגי ברישיון וברישיון "שרה" ויסייעו בידי השותפים בעת ביצוע קידוח "שרה-1" ברישיון שרה ובקידוחים נוספים בשטח הרישיונות. 

צילום: רויטרס

מיד עם השלמת ביצוע הלוגים במהלך השבוע הבא כאמור, תעבור אסדת הקידוח לרישיון שרה ותתחיל בביצוע קידוח "שרה-1" בהתאם לתוכנית העבודה. 

השותפות בקידוח "מירה" הן מודיעין (29%), אי.די.בי פתוח (5.6%), עמנואל אנרגיה (22%), עמנואל אנרגיה חיפושי גז ונפט (19%), הכשרת הישוב 5%, אי.פי.סי נפט וגז (13.6%) והמפעילה ג'יאוגלובל – 5%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן