כך עקפה סין את ארה"ב כיעד מספר 1 להשקעות זרות

בעוד כלכלות העולם עדיין נאבקות ומתקשות לצאת ממשבר הקורונה, כלכלת סין ממשיכה לצמוח והופכת יעד להשקעות זרות. כך היא עושה את זה

בזמן שהעולם נאבק להכיל את תוצאות משבר הקורונה, ההשקעות הזרות הישירות בארצות הברית צנחו ב-49% בשנת 2020 ואילו ההשקעה בסין עלתה ב-4%, מה שהפך את סין ליעד ההשקעות הזרות הגדול ביותר בעולם בפעם הראשונה, על פי דו"ח שפורסם ביום ראשון על ידי ועידת האומות המאוחדות לסחר ופיתוח.

סין גייסה 163 מיליארד דולר בהשקעות חדשות מעסקים זרים בשנת 2020, בעוד ארה"ב ירדה אל המקום השני עם 134 מיליארד דולר. לארה"ב ולסין היו תגובות שונות לחלוטין למגיפה, כאשר ממשלת סין נקטה צעדים קפדניים שכללו סגרים נרחבים בתחילת 2020, בעוד תגובת ארצות הברית הייתה הרבה פחות ריכוזית ופחות יעילה בבלימת התפשטות הנגיף.

הדבר גרם לשינוי משמעותי בכלכלה העולמית – בעוד ארצות הברית ומדינות מערביות אחרות נאבקו להכיל את המגיפה, סין חזרה לעבוד, הייצור התגבר, וכתוצאה מכך סין הייתה הכלכלה הגדולה היחידה שדיווחה על צמיחה כלכלית בשנת 2020.

סין ידעה להכיל את המגפה, לפעול במהירות ושמרה על מעמדה כיעד מרכזי להשקעות זרות, תוך שהיא מדיחה את ארה"ב למקום השני ברשימה. צילום: shutterstock
סין ידעה להכיל את המגפה, לפעול במהירות ושמרה על מעמדה כיעד מרכזי להשקעות זרות, תוך שהיא מדיחה את ארה"ב למקום השני ברשימה. צילום: shutterstock

בעוד שמומנטום ה-FDI עובר לכיוון סין בשנים האחרונות, סך מלאי ההשקעות הזרות עדיין גדול יותר בארצות הברית, כך מציין הוול סטריט ג'ורנל. ה-FDI בהודו עלה ב-13% בשנת 2020, בעוד ה-FDI באיחוד האירופי צנח בשני שלישים. האו"ם צופה שההשקעות הזרות בסך הכל יישארו חלשות בשנת 2021.

עיקר הפגיעה

42%. זה כמות ההשקעות הזרות הישירות הזרות שצנחו ברחבי העולם בשנת 2020, מ-1.5 טריליון דולר בשנת 2019 ל-859 מיליארד דולר בשנת 2020. עיקר הירידה הזו התרחשה במדינות מפותחות, אמרו באו"ם.

למרות היחסים הקפואים יותר ויותר בין ארה"ב לסין, חברות מערביות ממשיכות להזרים את המשאבים שלהן לכלכלה שצומחת שם במהירות. בחודש שעבר נטלה גולדמן זקס את הבעלות המלאה על שלוחתה הסינית המשותפת. JPMorgan עשו זאת גם בנובמבר. טסלה מגבירה את הייצור בסין ובתחילת השנה שעברה הוציאה פפסיקו 705 מיליון דולר לרכישת מותג חטיפים סיני.

"ארה"ב וחברות זרות אחרות ימשיכו להשקיע בסין כיוון שהיא נותרה אחת הכלכלות הגמישות ביותר במהלך המגיפה העולמית ומנוע הצמיחה העתידי ישאר חזק יותר מרוב הכלכלות הגדולות האחרות", אמר אנליסט קבוצת רודיום, אדם ליסנקו, לבלומברג בחודש שעבר.

צילומים: Shutterstock

https://secure.cardcom.solutions/e/xo64

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן