כך תנצחו את אמזון במלחמה על גיוס הכישרון הטכנולוגי הבא

בני משפחה וחברים קוראים לי מומחית לאמנות הקניות. כאשר אני צריכה משהו, אני מגדירה בדיוק מה אני מחפשת ואני מתמקדת רק במה שהגדרתי לעצמי. אני חסרת רחמים. אני לא מפסיקה עד שאני מביאה הביתה את הטרף שלי, ולכן כדאי לכם לעקוב אחר העצות שלי על איך לאתר כמו אמזון את העובדים המוכשרים ביותר בתחום הטכנולוגיה, או כל כישרון לצורך העניין. 

הנה כמה טיפים מתהליך איתור המועמדים של HQ2 של אמזון, מרכז התכנון והפרויקטים של החברה, שיכול לעזור לכם לנצח את ענקית הטכנולוגיה במשחק שהיא עצמה פיתחה:

קמפוס אמזון בסיאטל. העובדים הנחשקים ביותר | צילום: Amazon

לסמוך על הכישרון שלכם. כמה מכם עשויים לתהות מה הקשר בין לסמוך על הכישרון האישי לבין איתור עובדים מוכשרים. תחשבו על זה. אם אתם מתמקדים בשמירה על הכישרון שיש לכם, אז לא יהיה לכם הדחף להיכנס לתוך סביבת גיוס אינטנסיבית.

הדרך הפשוטה ביותר לעשות זאת היא לשאול את חברי הצוות שלוש שאלות:
1. מה היו התקוות והחלומות שלכם כאשר לקחתם את העבודה?
2. האם החלומות שלכם באים לידי ביטוי?
3. איך אני יכול לעזור לכם להגשים את התקוות והחלומות?

הפכו את תהליך הגיוס לאישי. אי שם לאורך הדרך, אפשרנו לטכנולוגיה להחליף את האלמנט האנושי של גיוס עובדים. מערכות ההעסקה היו אוטומטיות עד כדי כך שמחשבים יחליטו אם המועמדים מתאימים לארגון. מערכות אלה משמשות כדי לשלוח למועמדים תגובות אוטומטיות, כמעט בכל נושא או שלב תהליך. זה לא מפתיע מדוע כל כך הרבה משרות לא מאוישות. הגיע הזמן לחזור ולעשות גיוס אישי. עשו זאת כך:

– התאימו אישית כל אינטראקציה עם המועמד. אם אתם רואים מישהו שעשוי להתאים לארגון, התקשרו אליו.
– תהיו משכנעים. מועמדים פסיביים (במיוחד אלה בתעשיית ההייטק) מקבלים תריסר שיחות ביום מן המגייסים ו"ציידי הראשים". חישבו היטב על מה שאתם אומרים וודאו שהמסר שלכם משכנע מספיק כדי שיסכימו להיפגש איתכם.
– הקפידו לבנות מערכת יחסים בעלת ערך. גיוס סובב סביב מערכות יחסים. מועמד תמיד יסכים להצעת הריאיון שלכם. עם זאת, הוא עשוי לשנות את דעתו לאחר בדיקת הביצועים שלכם. שמרו על קשר והציעו ערך. זה עשוי לכלול שליחת מאמר מעניין על נושא שיברתם עליו לאחרונה או להציע פגישה במסגרת כנס בו אתם צפויים להפגש.

בקשו עזרה. אני רואה את אותן חברות מפרסמות בלינקדאין הודעה בנוסח הקבוע – "אנחנו מגייסים" – על בסיס יומי. בואו נהיה כנים. אם הגישה הזו הייתה עובדת, הם לא היו מפרסמות כדי לגייס לאותן משרות יום אחר יום. אני מקבלת מכך את הרושם שהחברות נואשות. עם זאת, ייאוש לא יסייע באיתור מועמדים. אם חברה חווה מיתון במכירות, היא תפנה לקבלת עזרה מבחוץ, היא תגייס את האנשים שיעזרו לה לאתר בדיוק מה נדרש כדי להחזיר את קצב המכירות בחזרה למסלול. הגיע הזמן לעשות את אותו הדבר עם החיפוש אחר כישרון.

התחילו היום, כדי להבטיח שעגלת הקניות שלכם תהיה מלאה כאשר החברה שלכם תזדקק לכישרון חדש.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן