כך תרוויחו מאות אלפי דולרים בלי ללכת למשרד

חלפו כמעט שנתיים מאז שעזבתי את חיי התאגיד בניו יורק כדי לעבוד מרחוק ולטייל מסביב לעולם. בהתחלה, כשעזבתי את הדירה שלי, את העבודה ושאר פינוקים, הייתי מבועת: לא היה לי מושג אם אפשר לבנות עסק בדרכים, ובטח לא להתפרנס ממנו כמו שצריך.

מאז פגשתי הרבה יזמים מרתקים במסעותי, והם הראו לי שאפשר להקים עסק מצליח, לנהל אותו מרחוק, ועדיין להרוויח.

לרסן. הכנסה פסיבית באמצעות עסק מקוון | צילום: Johannes Larsson

אחד מהיזמים האלה הוא יוהאנס לרסן, חדשן שוודי, גורו שיווק לפי הצהרתו וטיילן נלהב. בגיל 25 הוא מנהל עסק להשוואות פיננסיות שהכניס לו הכנסה פסיבית של קצת מעל 400 אלף דולר, רק בשנה שעברה.

לרסן חלק את התובנות שלו לגבי איך הצליח להקים עסק מקוון שממנו הוא מפיק הכנסה פסיבית, היתרונות בגישה של יזמות פנים ארגונית כששוכרים צוות, ומה דרוש כדי להפוך ליזם אונליין.

איך התחלת עם העסק שלך?
"אני עושה כסף מאז שהייתי בן 15. אף פעם לא אהבתי את בית הספר, אז יצאתי להגשים את החלום, להיות הבוס של עצמי יום אחד. ביליתי שנתיים בניסויים, בדיקות וחינוך עצמי לגבי שיווק אונליין לפני שעשיתי סנט אחד. השקתי עשרות אתרים ובחנתי כל מיני דרכים להרוויח מהם, עם פיי-פר-קליק, תוכניות שותפים. עשיתי דולר פה ושם, אבל שום דבר לא המריא. הרגשתי חסר תקווה, ובשלב מסוים תהיתי אם בכלל אפשר להרוויח כסף.

"נדרשו הרבה בדיקות, אבל ההצלחה האמיתית הגיעה אחרי שבע שנים, כשהייתי בן 22. אז החלטתי לרכז את כל האנרגיה שלי בפרויקט אחד, ולוודא שהוא יהיה ממש טוב. אז הקמתי את financer.com, אתר השוואתי לשירותים פיננסיים כמו הלוואות, כרטיסי אשראי, חשבונות חיסכון ועוד.

"באופן אירוני, התחלתי לראות את התוצאות רק כשהעברתי את המוקד שלי מלעשות כסף ללייצר ערך אמיתי ולהעניק לאנשים שירות שימושי. היום, יש לי צוות של 21 אנשים שעוזרים לי להצמיח את העסק, ולהפוך אותו לאתר ההשוואות הפיננסיות הגדול בעולם. אנחנו פועלים כרגע ב-16 מדינות".

מה היתה נקודת התפנית בקריירה שלך?
"כשעברתי למלטה לעבוד – זה שינה את כללי המשחק. זה היה נהדר, עם מיסים נמוכים יותר, תעסוקה זולה יותר, אבל זה גם היה מלחיץ. פתאום הייתי צריך לדעת איך להפעיל עסק, לשלם חשבונות, להתרגל למדינה חדשה. זה הוביל לצמיחה אישית מאוד מהירה.
פגשתי שם הרבה יזמים דומים לי, ומדהים לראות איך מפגש עם אנשים שנמצאים במסלול דומה לשלך יכול לסייע לצמיחה ולמוטיבציה. כל הזמן החלפפנו רעיונות, משובים ופתרונות לבעיות העסקיות שלנו, סיפרנו אחד לשני על החלומות שלנו.

"מהר מאוד עברתי מלגור בדירה של אמא שלי ולשחק משחקי וידאו, לא לדאוג מהבריאות שלי, מהחיים החברתיים, מהעתיד, למצב שבו אני סופר-מרוכז בבניית עסק מצליח ובלהקיף את עצמי באנשים חכמים ואמביציוזיים שמעוררים בי השראה.

"נקודת התפנית השנייה הגיעה כשהבנתי שעבודה בצורה הרגילה, תשע עד חמש במשרד, חותרת תחת הרעיון של לעשות כסף אונליין, שזה דבר שמאפשר חופש באופן מנותק ממיקום.

"אני נותן לעובדים שלי ללכת ועובר למוד של יזמות פנים ארגונית כדי לוודא שכולם פועלים מתוך מוטיבציה והתלהבות כמוני".

ההכנסה הפסיבית שלך מאוד מרשימה. אתה יכול להסביר איך הגעת לזה?
"כל ההכנסות מהעסק שלי פסיביות, מה שאומר שגם אם אף אחד בצוות שלי לא יעבוד במשך חודשים, ההכנסות יישארו אותו דבר. יש כמה סיבות שמאפשרות את זה.

"דבר ראשון, financer.com הוא שירות שמשווה מוצרים פיננסיים, אז ההכנסות מגיעות משיווק אפיליאייטס (שותפים): בכל פעם שגולש באתר שלנו רוכש משהו, אנחנו מקבלים עמלות מבנקים, מלווים ושאר חברות פיננסיות ברשימה שלנו.

"דבר שני, והחשוב יותר, אין לנו לקוחות שאנחנו צריכים להיות איתם בקשר. רק שותפים. דבר שלישי, עסקאות השותפים שהקמנו עם בנקים וחברות פיננסיות הן אוטומטיות ולא דורש מעורבות ידנית. כל עוד האתר שלנו פועל, המבקרים שלנו יכולים להשלים שירותים, וזה אומר שאנחנו מקבלים כסף.

כמובן, האתר לא מפתח את עצמו. כדי ליצור הכנסות נוספות, כולם בצוות צריכים להיות מחויבים לציאת דרכים טובות יותר לשווק ולהצמיח את הקהל שלנו. לכן הגישה היזמית הפנים ארגונית חשובה כל כך: לעובדים יש מניע להמשיך וללמוד ולמצוא דרכים נוספות לפתח את העסק".

"כל ההכנסות מהעסק שלי פסיביות". לרסן | צילום: Johannes Larsson

מה היו הקשיים הבולטים שלך כשבנית את העסק?
"למרות שמעולם לא חוויתי קשיים משמעותיים בצד העסקי, הפחד הגדול ביותי שלי היה בינוניות. אני אדם עם שאיפות מוגזמות, ואני תמיד חושב שאני לא פועל בצורה אופטימלית. זה שד קשה להילחם בו, כי אני חושב שאני לא טוב מספיק, לא עושה מספיק, ושאני צריך להתאמץ יותר. כדי להתמודד עם זה אני לוקח צעד אחורה ונזכר כמה רחוק הגעתי.

"מאבק נוסף היה מציאת עובדים ראויים לסוג העבודה הזה. קשה למצוא אנשים שמבינים מה אנחנו עושים, יודעים מספיק על העסק ורוצים לקחת את הסיכון ולהיות יזם פנים ארגוני. רוב האנשים מעדיפים את השגרה ולדעת בדיוק את המשכורת שתופקד להם בבנק בסוף כל חודש".

דיברת על גישת היזמות הפנים ארגונית. אתה יכול להסביר אותה?
"מודל היזם הפנים ארגוני מורכב מאנשים שאינם קשורים למיקום מסוים ועובדים איתך, לא בשבילך, ומקבלים כסף על הביצועים שלהם, פר משימה, או במניות. זה לא מבנה שכר שמבוסס על שעות עבודה, ולכן, אם הביצועים שלך גרועים, כך יהיה גם התשלום.

"המודל הזה היה הבסיס לצוות המדהים שלי, שכולם מאוד חדורי מוטיבציה, יודעים להפעיל את עצמם וכל הזמן לומדים. חברי הצוות שלי מנהלים את העניינים שלהם ויש להם אחריות מוחלטת על השווקים שלהם, שלרוב זאת מדינה שהם אחראים להצמיח. הם מקבלים אחוז מהרווח שהם מייצרים, בנוסף לתשלום עבור המשימות שהם מבצעים.

"מרגש לראות איך המודל הזה נותן הזדמנות לכל אחד בצוות – לעזור לאחרים להצליח בעבודה שלהם מאוד מפעיל אותי, הרבה יותר מאשר לקחת כסף הביתה".

אתה מטייל בעולם תוך כדי שאתה בונה את העסק שלך. איך אתה מצליח בזה?
"אני חי לפי כלל אחד: תעשה משהו יצרני, או משהו שאתה נהנה ממנו, או שניהם. אבל אף פעם אל תמצא את עצמך במקום האפור שבו אתה לא עושה לא את זה ולא את זה. אני מאמין שכדי להצליח כיזם, אתה צריך להיפטר מכל הפעילויות באפורות בחיים שלך, כמו שרופא חותך סרטן מחוץ למוח.

"אני ניגש לעבודה בפעילות מלהיבה, ולא בתור משהו משעמם שצריך לעשות. יש לי בערך 16 שעות ערות ביום. אם אני רגוע, שוכב על החוף ושותה קוקוסים חצי יום, עדיין נשארו לי שמונה שעות להספיק את כל מה שאני צריך בעבודה. היום הטיפוסי שלי הוא שילוב בין עבודה לבילויים, ובדרך כלל, כמעט ללא יוצא דופן, אני הולך לישון כשאני מרגישה שהייתי פרודוקטיבי וגם חייתי כמו שאני רוצה".

מה עצתך ליזמים מתחילים?
"העצה הכי טובה שאני יכול לתת למישהו, כולל לעצמי של לפני עשר שנים, תהיה ליצור את צוות החלומות שלך מוקדם ככל האפשר. אפילו אם את לא יכולה להרשות לעצמך לשכור את המומחים הכי טובים, תמצאי אנשים עם ראש דומה לשלך, תחנכי אותם ותעודדי אותם להמריא לשמיים.

"דבר שני, תלמדי ותבצעי. ברוב המקרים אנשים לומדים יותר מדי ומבצעים פחות מדי, או לומדים מעט מדי ומבצעים יותר מדי. האיזון הזה מאוד עוצמתי כשמצליחים להגיע אליו.
תצרכי רק מידע שאת יכולה ליישם בעסק שלך היום. על כל ספר שאת קוראת, וידאו שאת צופה או פודקסט שאת שומעת, תרשמי לעצמך דבר אחד שיאפשר לך ליישם את הידע הזה – אחרת זה חסר טעם.

"ודבר אחרון, תרגילי את עצמך לצאת מחוץ לאזור הנוחות שלך, ואל תתני לפחד לעצור אותך. בטוח תצליחי אם תעשי את מה שרוב האנשים מפחדים לעשות. כשאת הופכת ליזמית הפרספקטיבה שלך משתנה, וברגע שהצלחת (ולא משנה כמה זמן זה לקח), תראי שהכל אפשרי".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן