כמה עולה אינטרנט במהירות ג'יגה בקנדה? כמו 100 מגה בישראל

חברת סטארטאפ הממוקמת בוואנקובר, קנדה המכונה OneGigabit, הכריזה כי תציע אינטרנט במהירות 1Gbps ללקוחות, חיבור מהיר פי 60 מהממוצע הקנדי במחיר הנע בין 45 ל-65 דולרים קנדיים בחודש ודומה למחיר השירות הרגיל באזור. מדובר בשירות חיבור לאינטרנט הדומה במהירותו לשירות Google Fiber שהושק גם הוא רק בקיץ שעבר, ומציע קישוריות מהירה במחיר של 70 דולרים בחודש. לשם השוואה, מחיר תשתית + ספק לאינטרנט 100 מגה בישראל עולה כ-165 שקלים בחודש. 

החברה הצעירה, אשר נוסדה על ידי מומחה המחשבים והרשתות אריק קונקה (Eric Kunkhe) סיפרה כי בניגוד ל-Google Fiber, לשירות שלה לא יהיו הגבלות על רוחב הפס. חבילות אינטרנט מבוססות סיבים אופטיים מספקיות אינטרנט גדולות אחרות, כגון Bell, Rogers ו-Shaw במהירויות הנעות בין 175-250 Mbps מסופקות ללקוחות תמורת מחירים הנעים בין 115-226 דולרים בחודש.


צילום: ingimage/ASAP

לדברי גוגל, באמצעות מהירות חיבור של 1Gbps המשתמשים יכולים להזרים לפחות חמישה קטעי וידאו ב-HD בו זמנית, מה שמאפשר, לצורך ההמחשה, למספר רב של אנשים בבית לצפות בסרטים דרך רשת האינטרנט בו זמנית. כמו כן ניתן להוריד סרט דיגיטלי שלם באיכות HD, תוך פחות מ-2 דקות והעברת נתונים ממחשב למחשב נעשית באופן מהיר יותר מקצב העברת נתונים על גבי כונן USB.

תחילתו של טרנד עולמי?

החברה משתמשת בטכניקה הנקראת Microtrenching בכדי לחבר בניינים לכבל הסיב האופטי, כאשר הסיבים עצמם מונחים 20 סנטימטרים מתחת לפני השטח. "לא יכלנו לעשות זאת לפני שנתיים, או אפילו לפני 18 חודשים מכיוון שהציוד היה איטי פי שניים ובמחיר כפול." סיפר קונקה והוסיף כי העלות של סיבים אופטיים ירדה באופן דרמטי בשנים האחרונות, הודות להתקנות בקנה מידה גדול במזרח הרחוק. "המקומות הללו נמצאים מבחינה טכנולוגית הרבה לפנינו".

התחרות בתחום האינטרנט האולטרה-מהיר צומחת בקצב מהיר, כאשר רק בחודש אפריל, השיקה ספקית האינטרנט היפנית So-Net, הנמצאת בבעלות משותפת של סוני את רשת האינטרנט המהירה ביותר בעולם, המבוססת על סיבים אופטיים ומסוגלת להגיע למהירות הורדה של 2 ג'יגה לשניה ולקצב העלאה של 1 ג'יגה לשניה, כאשר השירות זמין עבור לקוחות פרטיים ועסקים הממוקמים בטוקיו או בערים מסביב לה.

גוגל, לעומת זאת מתרחבת במהירות ומציעה את קישוריות האינטרנט שלה המבוססת על סיבים אופטיים, Google Fiber במספר ערים ברחבי ארצות הברית, וגם בישראל הוט ובזק כבר הצהירו על כוונתם להשיק רשת דומה בתקופה הקרובה, כך שעם עלייתן של חברות נוספות המציעות קישוריות אינטרנט אולטרה-מהירה, ייתכן כי כבר בשנים הקרובות נראה פריסה של הרשת במקומות נוספים ברחבי העולם.

לידיעה המקורית באתר גיקטיים

שיווק סטארטאפ: איך יוצרים ביקוש למוצר?

AdBlock Plus: חסימה בחסות המפרסמים

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן