כמו בסיני: החופים הבתוליים הכי שווים בעולם

בין אם חשקה נפשכם במסע אתגרי או בחופשה משפחתית או בהתרחקות לשם ניקוי ראש – סיני היא כבר מזמן לא אופציה. כדי להשיג את אותה שלווה סטואית (אם כי במחיר גבוה יותר בהרבה בהשוואה לסיני) אפשר לנדוד לחופים אחרים ברחבי הגלובוס – קבלו 7 המלצות לחופים שכאלה, שיחכו לכם בסוף הטיול או המסע. 

 

1.      קוסטה ריקה: בקצב הקריביים

קוסטה ריקה היא מדינה שאני מחבבת במיוחד בעיקר בשל העקרונות האקו-טוריסטיים שהיא חרתה על דגלה, הרבה לפני שמקומות מפותחים בהרבה התקשו לאיית את המושג. כשליש משטחה של קוסטה ריקה מוקדש לשמורות טבע, יש בה כארבעים הרי געש פעילים שיורקים אש, ויש בה הרבה מים וחופים מדהימים.בשל מיקומה יש לנופשים בה גישה הן לחופים של הקריביים והן לחופים של האוקיינוס השקט.

 

החופים המדהימים שליד העיירה לימון (כן, Limon) נמצאים בשולי אזור ג'ונגלי סבוך. החופים הם גלויה מציאותית: מי טורקיז צלולים, חול פודרה רך ובהיר ועצי קוקוס גבוהי צמרת. האווירה שלווה, יש מעט מאוד מבקרים על החוף, רובם גולשים, והסגנון קריבי למהדרין וכולל מוזיקה רגאיי ברקע פה ושם, ערסלים ופירות טרופיים.

איך להגיע: סעו מסן חוזה הבירה בכבישHighway 32  הידוע גם בשם Guapiles Highway.

 

חוף טורטוגווארו בקוסטה ריקה | צילום: מתוך ויקיפדיה

 

2.      תאילנד: שקט ושלווה בלי מסיבות

הצורך לבחור חוף אחד מעולה בתאילנד עושה עוול גדול למדינה ובעיקר לכותבת שורות אלו. אין חוף מומלץ אחד בתאילנד כי אם שלל רצועות חוף אטרקטיביות, בסגנון שונה. אם בכל זאת צריך לבחור אז קו לאנטה (Koh Lanta), אי המחולק לשני חלקים בים אנדמן. בניגוד לקו פיפי ובטח לפוקט מדובר באי שלו יחסית שעדיין לא הגיעו אליו המוני תיירים.

 

המלון האקולוגי הוותיק והמפנק Pimalai הוא אתר נופש מדהים להעביר בו את הזמן. הוא שוכן לצד כמה חופים מדהימים בהם: Ba Kan Tiang, Mai Phai, Nuiומשמש כנקודת מוצא נהדרת לפעילויות כמו: צלילה, שנורקלינג, שיט, שחייה במערות ועוד. הפעילות המועדפת היא, כמובן, רביצה על החול הנקי והרך, לגימת קוקטיילים ואכילת מזון משובח. בשולי החופים יש עדיין יערות סבוכים, שבהם גדלים קופים חביבים שמגיעים עד לחוף, וכן מגוון בעלי כנף אקזוטיים שמתעופפים מצמרת עץ קוקוס אחד למשנהו.

 

בכל האי יש כ-6,000 תושבים בלבד, בכמה ריכוזיים כפריים, והם מנהלים אורח חיים פשוט המבוסס על דיג, חקלאות ותיירות. הם אמנם לא דומים לבדואים בסיני, אבל לפחות כאן תקבלו את השייק שהזמנתם תוך דקות ולא שעות. אמנם תאילנד יקרה מסיני אבל בהשוואה לאתרי נופש ברמה דומה בעולם, מדובר בדיל משתלם ביותר (החל מ-700 שקל לחדר ללילה בעונת השפל – www.pimalai.com).

 

איך להגיע: מעבורת מאזור קראבי לקו לאנטה פעילה בחודשים נובמבר-אפריל (עונת התיירות). יש רציף בעיר קראבי, שממנו מפליגה מעבורת במשך כשעתיים עד קו לאנטה, ויש רציף במפרץ או נאג (Ao Nang) לא רחוק מהעיר קראבי, שממנו מפליגה גם כן מעבורת. אם אתם מתארחים באחד הריזורטים השווים באי, יש להם מעבורות פרטיות, וכדאי לתאם איתם הגעה בעזרתן. 

 

 החופים של קו לאנטה הנשקפים מהמלון פימלאי | צילום: יוליה פריליק 

 

3.      פורטוגל: מפגש בין מורשת לים

ליד העיר הציורית סינטרה (Sintra), אתר מורשת עולמית של אונסק"ו, משתרעים חופי ים, שהם מהמערביים ביבשת אירופה. חוף Guincho נחשב לשווה במיוחד, הוא נושק לאוקיינוס האטלנטי, מה שמבטיח גלים מוצלחים לגולשים. אבל לא רק לחובבי האקסטרים- החול הרך לעומת זאת מזמין רביצה. אגב, מסע מאגמה צ'אלנג מתקיים השנה בפורטוגל, והמשתתפות המאושרות יזכו לנפוש באחד החופים היפהפיים ביותר של פורטוגל.

 

איך להגיע: נסיעה קצרה ברכב או בתחבורה ציבורית מהעיר סינטרה או מהבירה ליסבון (הנמצאת מעט דרומית).  

 

חוף Guincho | צילום: רויטרס

 

 4.      יוון: חוף חתיך ופוטוגני

לפעמים לא צריך לטוס לקצה העולם כדי למצוא חוף ממש טוב. במרחק טיסה קצר ליוון תמצאו שפע של חופים נעימים ומשובחים ששמם יצא למרחוק. מביני עניין בחופים ממליצים בפה אחד על חוף מירטוס (Myrtos) באי Kefalonia. ייחודו של החוף הפוטוגני הוא בעובדה שהוא כלוא בין שני צוקים אדירים. החוף נמצא כ-30 קילומטר מצפון לעיר הגדולה באי, ארגוסטולי (Argostoli), וספק אם תמצאו את עצמכם מוקפים בישראלים. אתרי דירוג שונים מכתירים את החוף שוב ושוב לאחד היפים בעולם, והוא ללא ספק אחד המשובחים שיש ליוון, מדינה עתירת חופים לכל הדעות, להציע לתיירים שמחפשים ייחוד ושקט.

איך להגיע: יש שירות אוטובוסים מהעיר ארגוסטולי, או ברכב אופנוע שכור.

 

חוף מירטוס | צילום: מתוך ויקיפדיה

 

5.      סיישל: אי של שקט

אפריקה בדרך כלל לא נקשרת עם חופים מפנקים, אבל איי סיישל במזרח היבשת הם שם נרדף לחופים מהנים ובתוליים, שעוד לא נכבשו בידי המוני מבקרים. חוף אנס סורס ד'ארז'ן (Anse Source d'Argent) באי לה דיג (La Digue), נחשב לאחד היפים בעולם. הוא מבודד, נמצא באזור לא מפותח (שבו אסורה תנועה של כלי רכב, אלא רק של אופניים) וטרופי להפליא. מה עוד אפשר לבקש? מצד אחד ממסגרים סלעי גרניט את רצועות החוף הקטנות ומהצד השני מי טורקיז צלולים עם עולם ימי מהעשירים בעולם. ובתווך? חול לבן-זהוב ורך. נשמע כמו קלישאה, אבל זו המציאות.

איך להגיע: בשיט של כחצי שעה מהאי פרלין (Praslin).

 

חוף אנס סורס ד'ארז'ן | צילום: מתוך ויקיפדיה

 

6.      מקסיקו: תחושה של חושה

מקסיקו משופעת בחופים מדהימים, ומספר ההמלצות כמספר הנשאלים, אולם נדמה שחופיה של העיירה טולום (Tulum) זוכים למירב הקולות. לא רק חופים מבודדים ורחבי ידיים, אלא שבסמוך לחוף לשפת הים הקריבי נמצאות עתיקות מרשימות של מבנים מרשימים מתקופת תרבות המאיה, מה שהופך את כל החוויה לאקזוטית ואף למיסטית. אפשר ללון בבונגלוס נחמדים על החוף, שבחלקם אין אפילו חשמל, בפחות מ-100 דולר ללילה, הכי קרוב לחושות של סיני (לא במחיר, בתחושה).

איך להגיע: לטולום מגיעים בדרך כלל ברכב שכור או בתחבורה ציבורית מקנקון (שם ממוקם שדה התעופה) או מכרמן דל פלאייה, עיירת חוף מוצלחת אף היא.

 

 החוף של טולום | צילום: יוליה פריליק

 

7.      איביזה: אחד החופים המוצלחים באירופה

האי הספרדי איביזה הוא שם נרדף למסיבות ולהמוני חוגגים, אולם הדימוי הזה לא כל כך רלוונטי לאחד החופים היפים באירופה: חוף Cala Tarida. החוף נמצא כ-24 קילומטר מערבית לעיר איביזה והוא מבודד יחסית בזכות מצוקי גרניט שתוחמים אותו, מה שמאפשר לנופשים בו ליהנות ממי ים צלולים ומחול נעים. נכון, יש גם ברים, מועדון צלילה ומסעדות, אבל היי, גם בסיני יש. ההבדל הוא בעיקר בעובדה שבחוף של איביזה יש גם סוכת מציל.

איך להגיע: בנסיעה של כ-10 דקות מהיישוב סן חוזה או 15 דקות מהיישוב סן אנטוניו.

 

חוף Cala Tarida, איביזה | צילום: מתוך ויקיפדיה

 

 אין ספק שכל ניסיון לבחור רק שישה חופים מכל שלל ההצעות שיש לנו על פני הכדור טומן בחובו החמצה עצומה (ואני כבר מדמיינת את התגובות של הגולשים שחולקים על הנאמר פה, וזה לגיטימי). כדי להרחיב את היריעה, אוכל להמליץ על התנ"ך של החופים בארצות הברית, מקסיקו, הקריביים: "535 החופים הכי טובים" בהוצאת Fodor's, שראה אור בנובמבר 2010. אפשר לרכוש אותו ולהתחיל לנדוד בעקבות ההמלצות, או לפחות להתחיל לפנטז.

 

לידיעה המקורית באתר אונלייף

 

עוד באון לייף:

· סיני בישראל: 5 המקומות המומלצים

· ענת הראל: "גיליתי שאני חפרנית לא קטנה"

· מרגש: 10 תמונות מתרבויות אחרות

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן