כריסמס הגיע מוקדם: המניות החמות לשנה החדשה

1. ג'נרל מוטורס – מייקל פלומבו, Third Millennium Trading

ישנה דאגה שמחזור העסקים הנוכחי של יצרניות הרכב כבר הגיע לשיאו. אך, אני לא חוזה ירידה משמעותית בשלב זה, מכיוון שהמחזור לא היה משמעותי במיוחד. לפיכך, כל ירידה תהיה שולית. אני לא רואה השפעה מיוחדת על הרווחים.
דאגה שניה היא הטכנולוגיה המשתנה בתעשייה, במיוחד התנועה לכיוון מכוניות חשמליות ואוטונומיות בעתיד. ישנו תסריט סביר ביותר שג'נרל מוטורס תרוויח משני הטרנדים האלו.
השקעה של חצי מיליארד דולר בחברת Lyft תציב את החברה בעמדה טובה כשמגמת הנסיעות המשותפות (ride sharing) והרכבים האוטונומיים יהפכו נפוצים יותר. מוקדם יותר ב-2016, החברה רכשה את Cruise Automation, המתמחה בפיתוח תוכנה עבור רכבים אוטונומיים.

בנוסף, החברה פיתחה מגוון של רכבים חשמליים והיברידיים בנקודות תמחור נמוכות בהרבה משל טסלה. ההנחה בשוק היא שטסלה תהיה המובילה בתחום, אך ייתכן שהנחה זו תתברר כשגויה. לג'נרל מוטורס יש את הכסף והטכנולוגיה להביס את טסלה – בתחילה במחירים ולבסוף, באיכות.

הדגם האחרון של ג'נרל מוטורס, Bolt, הוא רכב אוטונומי חשמלי לטווחים ארוכים ויהיה זמין בתחילה ללקוחות Lyft.
נכון להיום, מניית החברה נסחרת ביחס רווחים למחיר (P/E) של 4.3. בדרך כלל, חברות הנסחרות ביחס נמוך שכזה מתמודדות עם קשיים רבים. אך במקרה זה, אני בטוח שתפיסה זו תשתנה, שכן החברה מתגלה כעמידה הרבה יותר ממה שחושבים בשוק.

אם השינוי בתפיסה הזו, אני יכול לראות את מניית ג'נרל מוטורס עולה משמעותית הודות להתרחבות יחס ה-P/E. יחס של 10 יהיה סביר עבור החברה במצב של רווחים יציבים עד יורדים קלות.
אם הדבר אכן יתרחש, החברה תכפיל את מחיר המניה בשנתיים הקרובות לטווח של 80 דולר בהשוואה ל-38 דולר כיום. אני מאמין שהשינוי התפיסה כבר החל – המניה כבר עלתה ממחיר של 33 דולר בנובמבר.

2. ONE Gas – ווינזור איילסוורת', Hennessy Advisors

אחת מנקודות האור בסקטור האנרגיה בשנים האחרונות הוא הגז הטבעי. השימוש בטכניקות חדשות, כמו קידוח אופקי וקידוח הידראולי, גילינו מאגרים עצומים שהובילו לירידת מחירים ועלייה בצריכה. החברות שהתמקדו בהפצת האנרגיה הידידותית לסביבה הזו, שגשגו. אחת מהחברות האלו היא ONE Gas מאוקלהומה, ארה"ב.

ONE Gas מפיצה גז טבעי לבעלי בתי מגורים, נדל"ן מסחרי ותעשייתי במשולש המדינות קנזס, אוקלהומה וטקסס. מנקודת המבט של המשקיע, העסק הממוקד הזה היה חסין לתנודות החריפות בשוק הסחורות בתחום הגז והנפט.

אני רואה שלוש סיבות טובות להתקדמותה של ONE Gas:

• האוכלוסייה באזור ההפצה של ONE Gas נמצאת העלייה. בטקסס, החברה פועלת באזורים מתפתחים באוסטין ובאל-פאסו בטקסס, והיא המפיצה הראשית באוקלהומה וקנזס. בכל האזורים האלו, האוכלוסייה נמצאת העלייה וההזדמנויות לחיבורים חדשים לגז תואמים את העלייה הזו.

• העמלות הנוכחיות נותנות יתרון למפיצים מקומיים, כמו ONE Gas, ומאפשרות שיעורי ROI מעל הממוצע. עבור ONE Gas, פירוש הדבר הוא עידוד השקעה בהפיכת המערכת שלהם לבטוחה יותר והחלפת תשתיות מיושנות. ככל שהם משקיעים יותר, כך הם מרוויחים יותר, מה שמקפיץ את שיעור הרווח למניה (EPS) ומעודד חלוקת דיווידנדים.
• לבסוף, לאור שתי הסיבות הקודמות, ONE Gas היא מועמדת לרכישה על ידי ישות אחרת השואפת להיכנס לתחום, או להגדיל את נתח עסקיה. מכפילי הרווח כרגע נמצאים בשיעור גבוה, ועל ONE Gas להמשיך לצמוח כדי שתהווה יעד אטרקטיבי לרכישה.

אם משקיע מעוניין להשתתף ב'בהלת' הגז הטבעי, ONE Gas צריכה להיות על הרדאר שלו.

המומחים יצביעו על המגמות הרווחיות ב-2017 | צילום: fotolia

3. USG Corporation – גרג זגמבאטי, S-Network Global Indexes

USG היא השקעה מעניינת ל-2017 שתחשוף אתכם לתחום המשגשג של בניה ירוקה. רק 14 חברות בתעשיית המשנה למוצרי בניין מצהירות על מדיניות בנייה ירוקה. חברות אלו נקטו בצעדים לקידום טכנולוגיות ו/או עקרונות בעיצוב ובניית הבניינים שלהן.

USG התבלטה מבין החברות האלו הודות לצמיחה שנתית עקבית במכירות. על פי דירוג התנהלות של ESG, החברה מדורגת ברביע העליון של חברות בתעשיית חומרי הבנייה והיא החברה האמריקנית המובילה בתחום. למרות שהמניה שלה, הצפה באזור הנמוך, היא מקור לדאגה, החברה היא מובילת חדשנות בתחום הבנייה הירוקה. כמו כן, היא אחת ממייסדות ארגון USGBC – המועצה האמריקנית לבנייה ירוקה.

על פי מחקר של BCC Research, השוק האמריקני לחומרי בנייה ירוקה צפוי לצמוח בשיעור שנתי מורכב (Compound Annual Growth Rate) של 9.5% ל-69 מיליון דולר עד 2019.
חומרי בנייה ירוקים מיטיבים משמעותית עם הסביבה, בעל הבניין והדיירים. שימוש בחומרים כאלו יכול לעזור בהפחתת השפעות שליליות כתוצאה משימוש וטיפל בחומרים לא-ירוקים. בנוסף, הבעלים והדיירים מרוויחים מהוצאות אנרגיה נמוכות, הוצאות אחזקה נמוכות ושיפור באיכות החיים.

דיווח של SmartMarket על מגמות בנייה ב-2016 הראה ששוק הבנייה ירוקה מכפיל את עצמו בכל שלוש שנים. כמו כן, השוק העולמי לבנייה ירוקה צפוי לגדול בשיעור CAGR של 13% לערך בין השנים 2015-2020.

4. Independence Realty Trust – ברט יואינג, First Franklin Financial Services

הגידול בשיעור הריבית גרם לנסיגה רוחבית קצרת טווח בקרנות הנדל"ן (REIT). במיוחד נפגעו קרנות העוסקות בדירות – השווי של רובן עומד כרגע על 20% פחות משיאן השנתי.
הזרז של Independence Realty Trust (IRT) ב-2017 נמצא בצורך בגיוס הון עצמי. במשך שנים, IRT נשארה מאחור מכיוון שהיא שילמה עמלות ליועץ חיצוני על מספר נכסים בניהול קרן REIT. משקיעים תמיד דואגים, ובצדק, מניגוד אינטרסים כאשר ש-REIT מנוהלת על ידי גורם חיצוני שהתמריץ שלו הוא לקנות כמה שיותר, ולא להיטיב כמה שיותר עם בעלי המניות.

העובדה הזו הקשתה על מכירתם של מוסדות רבים. כך, החברה הידרדרה לתחתית הקטגוריה של מכפילי הרווח. IRT גייסה את ההון לקנות את חלקו של המנהל החיצוני ויצרה צוות פנימי שמיושר עם האינטרסים של בעלי המניות.
הרווח המועדף לקרנות REIT הוא מתפעול (FFO) ולא רווח לפי מניה (EPS), המדד איתו נהוג להעריך מניות לא נדל"ניות. IRT נסחרת במכפיל FFO של פי 10. הדיווידנד של IRT עומד כרגע על 8%, יותר מכפול מהקרן המנוהלת פנימית הבאה אחריה. היכולת של החברה לגייס שכר דירה מדירות בדירוג B נראה חיובי לשנים הבאות, הודות לסביבת תעסוקה יציבה ועלייה בשכר עובדים מהמעמד הבינוני.

הסיכון הגדול ביותר ל-IRT הוא העלאת שיעורי הריבית במיוחד ה-LIBOR London Interbank) Offered Rate), הקשורה ישירות למרבית החוב של IRT. עם עליית הריבית, הפיזור בין ההכנסות נטו של הנכסים וחוב השירותים הנדרש, יורד. הדבר טיפוסי בתחום ה-REIT. אך, אנחנו מאמינים שריבית ה-LIBOR תתחיל לרדת לקראת סוף הרבעון הראשון של 2017 עם התרככות התחזיות האינפלציוניות.

5. Forterra – אריק מרשל, Hodges Funds

פורטרה היא חברה ציבורית חדשה בתחום ייצור תשתיות המים שצפויה לעורר ביקוש רב-שנתי גבוה בשנים הקרובות. עם רווחים של בערך מיליארד דולר בשנה, החברה בנתה פלטפורמה להוספת מוצרי תשתית נוספים. כרגע, ישנם מספר מועט של שחקנים בתעשייה. פורטרה עשויה להכריז על רכישה או שתיים שיגדילו את הרווחים פר מניה (EPS) של החברה במחצית הראשונה של 2017, מה שיקפיץ את תחזיות הרווחים למעלה.

הביקוש למוצרי תשתיות מים וניקוז יעלה עם החלפתן של תשתיות מיושנות בכל רחבי ארה"ב. הביקוש האורגני לתשתיות ניקוז צפוי לגדול בשיעור של 6%-7% ב-2017. הזווית השלילית היא חוב של 1.1 מיליארד דולר. אנו מאמינים שהחברה תקזז את החוב על ידי תזרים מזומנים בשנים הקרובות.

בהנחה שפורטרה תבצע כמה רכישות אטרקטיביות בשנה הבאה, המניה עשויה להיסחר במחיר של 30 דולר בהתאם להערכה של מניות חברות תשתית אחרות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן