כתבים תחת אש: מיהן המדינות המסוכנות ביותר עבור עיתונאים?

הוצאתו להורג של העיתונאי האמריקאי, ג'יימס פולי על ידי דאעש, השיבה לסדר היום התקשורתי את הסכנות אליהם חשופים עיתונאים כאשר הם מסקרים את המאורעות באזורי סכסוך שונים בעולם – בייחוד עיתונאים עצמאיים ללא הגיבוי של גוף תקשורתי גדול. לפי הועדה להגנת העיתונאים, סוריה היתה במדינה המסוכנת ביותר בעולם עבור כתבים במהלך השנתיים באחרונות. 6 עיתונאים מצאו את מותם בסוריה במהלך השנה האחרונה בלבד.

מאז שפרצה המלחמה בסוריה ב-2011, 69 עיתונאים נהרגו, 80 נחטפו ו-20 עדיין נעדרים. אוקראינה, מדינה נוספת הסובלת ממלחמת אחים, הופכת למסוכנת יותר ויותר, כאשר 4 עיתונאים כבר מצאו את מותם במדינה במתחילת השנה. חטיפתו של כתב Vice News, סימון אוסטרובסקי בסלוביאנסק בחודש אפריל, מדגימה את הסכה הגוברת במזרח אוקראינה עבור אנשי תקשורת בינלאומית. הוא שרד לאחר ארבעה ימים בהם הוכה קשות ותוחקר.

גם עיראק נותרת אזור מסוכן עבור העיתונות הזרה עם 4 כתבים הרוגים מתחילת השנה. החזיתות של המלחמה המודרנית בהן מעורבות קבוצות רדיקליות, משנות את פניה של עיתונות המלחמה. לחימה בין צבאות קונבנציונאליים הפכה לנדירה ואיסלמיסטים קיצוניים רואים פעמים רבות מערביים כגורם עוין – גם אם הם עיתונאים. בישראל ובשטחי הרשות הפלסטינית (כולל עזה) נהרגו מתחילת השנה 4 עותונאים והיא חולקת את המקום השני והמפוקפק ברשימת המדינות המסוכנות לעיתונאים, יחד עם אוקראינה ועיראק.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן