כתב אישום נגד יו"ר בנק הפועלים לשעבר דני דנקנר

הפרקליטות הגישה היום כתב אישום נגד יו"ר בנק הפועלים לשעבר דני דנקנר. בין היתר מאשימה הפרקליטות את דנקנר במרמה והפרת אמונים,  לקיחת שוחד, פגיעה בניהול תקין של עסקי תאגיד בנקאי והלבנת הון.

על פי כתב האישום שהוגש היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב בעת שכיהן דנקנר כסגן יו"ר בנק הפועלים הוא היה שותף פעיל ברכישת בנק פוזיטיף הטורקי, אל עף העובדה שהיה מקושר לחברת אלרן מקבוצת RP קפיטל, בה הוא היה מושקע ב-12.8%. 

קרן RP קיבלה מבנק הפועלים פיצויים בסך של 25 מיליון דולר לאחר שויתרה על אופציה לרכישת בנק פוזיטיף מפועלים. בכתב האישום נכתב: "במודע במצב של ניגוד עניינים, במסגרת תפקידו כדירקטור ויושב ראש דירקטוריון הבנק, בין ענייני בנק הפועלים לענייניו האישיים, זאת בעת שלקח חלק פעיל במשא ומתן, בין בנק הפועלים לבין רפאל ברבר, מייסד קרן RP על סכום ההתשלום עבור רכישת זכויותיה של RP Explorer בבנק פוזיטיף; בעת שסיכם לבדו עם ברבר את סכום התשלום בסך 25 מיליון דולר; בעת שהביא את סכום התשלום לאישור הדירקטוריון והצביע באותה ישיבה בעד אישור סכום התשלום".

צילום אילוסטרציה: ingimage/ASAP

בנוסף מואשם דנקנר בכך שקיבל במירמה מסגרת אשראי מבנק הפועלים בסך 3.4 מיליון דולר, למטרת בניית נכס נדל"ן, זאת למרותצ שבפועל מרבית המסגרת נוצלה לרכישת אג"ח של חברת אלרן השקעות על-ידי דנקנר ובני משפחתו.  

עוד נכתב כי "במעשיו המתוארים לעיל, עשה דנקנר ביודעין פעולות בעסקי בנק הפועלים בדרך שפגעה בניהול תקין של עסקיו. הפרקליטות דורשת להעמיד את דנקנר לדין בכפוף לשימוע.

בתגובה לכתב האישום אמר היום פרקליטו של דנקנר, עו"ד יוסי בנקל: "מר דנקנר בטוח בחפותו ואין לו ספק כי בסופו של ההליך המיותר הוא יזוכה". 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן