לאומי על בקשה קודמת לפירוק אי.די.בי אחזקות: "צריך להיזהר ממהלכים דרסטיים"

בנק לאומי מתנגד לבקשת הפירוק נגד אי.די.בי אחזקות שהוגשה לפני כחודש לבית המשפט על ידי מחזיק אג"ח פרטי, כך עולה מחוות הדעת המשפטית שהוגשה על ידי הבנק. מכתב העמדה אמנם אינו מתייחס להסדר האחרון בין נציגויות האג"ח אך יכול לספק פרספקטיבה לעמדתו של הבנק.

"יש צורך לנקוט בגישה זהירה, ללא נקיטת מהלכים דרסטיים ובלתי הפיכים, תוך הותרת סיכוי לכך שנושי החברה, והבנק בכללם, יזכו לפתרון הצודק לחובות החברה כלפיהם", לשון מכתב העמדה של הבנק.

בסוף חודש אפריל האחרון הוגשה בקשת פירוק נגד אי.די.בי אחזקות שבשליטת נוחי דנקנר, על ידי עו"ד יורי נחושתן המחזיק ב-49 אלף (ערך נקוב) אג"ח מסדרה ד' של אי.די.בי אחזקות.

צילום: יח"צ ורון קדמי

התייחסות הבנק כאמור אינה נוגעת ספציפית לבקשת הפירוק הנוכחית, אך יש בה אולי כדי להאיר על עמדתו של הבנק באשר להסדר שהושג ביום שישי האחרון בין נציגויות האג"ח של אי.די.בי אחזקות ואי.די.בי פתוח, הסדר שמשאיר את הבנקים מחוץ להבנות שהושגו, ומבקש לפרק את חברת אי.די.בי אחזקות.

בעמדת הבנק נכתב כי "האינטרס של הבנק הוא שמלוא החובות כלפיו, הן של החברה, הן של אי.די.בי פתוח והן של גנדן, ייפרעו במלואם". ואכן ההסדר בין הנציגויות לא רק שמשאיר את הבנקים מחוץ להסכם לעת עתה, אלא שמאפס את סיכויי הבנק לפרוע את חובותיה של גנדן אליו – חובות הנאמדים בכ-450 מיליון שקל, בעוד החוב של אי.די.בי אחזקות עומד על 128 מיליון שקל.

עמדת הבנק היא כי יש לחכות לראות מה יעלה בגורלה של אי.די.בי פתוח – הנכס היחידי של אי.די.בי אחזקות. בבנק מציינים את המינויים האחרונים של בית המשפט ובכלל זה של חגי אולמן למשקיף מטעם בית המשפט, אייל גבאי למומחה כלכלי ופרופ' עמיר ברנע שיגיש את חוות דעתו באשר לסולבנטיות של החברה, ומוסיפים כי יש לדחות את בקשת הפירוק ולתת זמן למינויים מטעמו של בית המשפט לפעול.

"פעולות אלו, כמו גם ביצוע פעולות ארגוניות שמשמעותן תהא הפחתה משמעותית בהוצאות הניהול והתגמולים להן זוכות שדרות הניהול – הן באי.די.בי פתוח והן באי.די.בי אחזקות – יספקו בשלב זה מענה צודק לשלב הביניים", נכתב.

בנוסף לכך טוען הבנק כי העובדה שחברת אי.די.בי החילה על עצמה מדיניות של שימור נכנסיה בפועל (אינה עושה שימוש בכספים הנמצאים בקופת החברה) מייתרת את הצורך במינוי מפרק זמני. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן