לאחר הערכת מצב: צה"ל סגר לשעתיים את נמל התעופה אילת להמראות ונחיתות

הרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ הורה על פתיחת המרחב האווירי באזור אילת בתום הערכת מצב שביצע עם בכירים במערכת הביטחון, וזאת אחרי כשעתיים בהן הופסקו ההמראות והנחיתות בנמל התעופה של העיר הדרומית.

סמוך לשעה 19:00 הורה צה"ל על סגירת נמל התעופה אילת בעקבות הערכת מצב, אולם לא מדובר בהחלטה שהגיעה בעקבות תקרית בטחונית כלשהי.

"בעקבות הערכת מצב ביטחונית, צה"ל הורה לנמל התעופה אילת לבטל את כל ההמראות והנחיתות", נמסר לסוכנות הידיעות רויטרס מדובר צה"ל.

מרשות שדות התעופה נמסר כי 8 טיסות שהיו מתוכננות לנחות בעיר הדרומית יופנו לשדה התעופה בעובדה, אולם כעת צפויות הטיסות, שטרם יצאו לדרכן להגיע ישירות לעיר הדרומית בהתאם לתכנון המקורי.

הוראת צה"ל הגיעה על רקע הודעה של הצבא המצרי כי הרג 60 חמושים בחצי האי סיני במהלך החודש שעבר מאז הודח נשיא מצרים, מוחמד מורסי.

בהודעת הצבא המצרי נאמר כי הוא מנהל מאבק אינטנסיבי בחצי האי עם החמושים בסיני "המאיימים על ביטחון האומה המצרית".

נמל התעופה באילת | צילום: מתוך ויקיפדיה

חמושים באזור צפון סיני וקרוב לגבול הישראלי הסלימו את התקפותיהם על כוחות הביטחון המצרים ועל מטרות אחרות מאז ה-3 ביולי, אז הדיח הצבא המצרי את מורסי והוביל להקמת ממשלה חדשה.

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון אמר בחודש שעבר כי מצרים העבירה לאזור כוחות נוספים, כולל מסוקי תקיפה, זאת לאחר שקיבלה אישור לכך מישראל בהתאם להסכם השלום בין המדינות.

בחודש שעבר הוצבה באילת סוללת כיפת ברזל, כאשר על פי דיווחים המצב המתוח בסיני וההערכות שהקרבות בין הצבא המצרי לארגוני הטרור הפועלים שם צפויים עוד לעלות מדרגה, הם שהובילו להחלטה שלא לקחת סיכונים מיותרים.

שבועיים קודם לכן דיווחו תושבי העיר על הדי שני פיצוצים שנשמעו בכל רחבי העיר והיה חשש כי מדובר בנפילת רקטות גראד, אולם לא נשמעה אזעקה ולא דווח על נפגעים או נזק. לאחר הדיווח ערכו כוחות הביטחון סריקות שהתמקדו בשטחים פתוחים בפאתי אילת, אולם לא מצאו עדות לנפילת רקטות.

בחודש אפריל נורו שלוש רקטות גראד לעבר העיר. שתיים מהרקטות נפלו בתחום המוניציפאלי של אילת, אחת מהן באתר בנייה ואחת בסמוך לגבול עם ירדן. רקטה שלישית נפלה מחוץ לאילת. לא היו נפגעים כתוצאה מהנפילות, אך נגרם נזק קל. שעות לאחר הירי, לקחה קבוצה סלפית אחריות על ירי הרקטות.

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן