לאחר מצוד נרחב: נעצרו 14 חשודים במעורבות בפיגוע באוטובוס בבת ים

הותר לפרסום: בתום מצוד נרחב וחקירה סמויה עצרו השב"כ, צה"ל והמשטרה בימים האחרונים ארבעה בדואים, פעילי הג'יהאד האיסלאמי מבית לחם, בחשד למעורבות בפיגוע באוטובוס בבת ים ב-22 בדצמבר. עשרה חשודים נוספים, בהם בדואים תושבי הדרום, נעצרו גם הם בחשד לחברות בתשתית טרור. מעצר החוליה מנע פיגוע נוסף שתוכנן להתבצע כמה ימים לאחר הפיגוע הראשון.

על פי דיווחים, אחד החשודים שנעצרו הוא שוטר פלסטיני. בגלי צה"ל דווח כי עצור נוסף עבד כשוהה בלתי חוקי במסעדת אבולעפיה ביפו.

בהודעת השב"כ נמסר כי "בפעילות מודיעינית מאומצת ובסיוע משטרת ישראל וצה"ל, נעצרו האחים שחאדה תעמרי בן 24, חמדי תעמרי בן 21, סאמי הרימי בן 20 ויוסף סלאמה בן 22. כמו כן נעצרו 10 נוספים הקשורים לפעילות התשתית".

מחקירת השב"כ עולה כי במהלך החודשים האחרונים החליטו החשודים להוציא לפועל פיגוע המוני בישראל, כאשר האחים שחאדה היו האחראים על הכנת המטען, שהכיל חומר נפץ במשקל שני ק"ג, והוצמדה אליו מערכת הפעלה מרחוק. עוד עולה כי המטען נמסר לידי הרימי בתוך תיק יד שחור, אותו נשא עימו לאזור דרום הר חברון וחדר לשטח ישראל עם שב"חים נוספים דרך פרצה בגדר ההפרדה באזור אשכולות.


האוטובוס בבת ים | צילום:רויטרס

הרימי עלה על רכבו של אזרח ישראלי בדואי המסיע שב"חים, שהסיע אותו לאיזור יפו, שם התפלל במסגד המקומי. לאחר מכן הרימי עלה על אוטובוס של חברן דן, קו 240, הניח את המטען באוטובוס, ירד בתחנה וכעבור כמה דקות התקשר לסלולר שהיה צמוד למטען וגרם לפיצוץ.

כמה ימים לאחר הפיגוע נעצר הרימי בבית לחם ובחקירתו חשף כי הוא וחבריו תכננו לבצע פיגוע גדול נוסף באזור תל אביב ימים ספורים לאחר הפיגוע בבת ים, אך מעצרו טרפד את תכניתם. במהלך החקירה נחשף חומר נפץ במשקל של כ-20 ק"ג שהוסתרו סמוך לביתו של אחד החשודים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שיבח את כוחות השב"כ, צה"ל והמשטרה "על הפעולה המהירה ללכידת חוליית הטרור שהניחה את המטען באוטובוס בבת-ים". נתניהו התייחס לדיווח לפיו אחד החשודים הוא שוטר פלסטיני, ואמר כי "מדובר בהוכחה נוספת למעורבות ישירה של אנשי הרשות הפלסטינית בטרור. הגיע הזמן שאבו-מאזן יפסיק לחגוג עם רוצחים משוחררים, ויוביל את עמו לדרך השלום".

הפיצוץ באוטובוס אירע שניות לאחר שפונו ממנו כל הנוסעים בעיקבות עירנותו של אחד הנוסעים. הנהג מיכאל יוגור עצר את האוטובוס בצד הדרך וניגש לבחון את התיק החשוד שהוא לידיעתו. משהבין כי התיק אינו שייך לאיש מהנוסעים הורה הנהג לכל הנוסעים לרדת מהאוטובוס ומיהר להזעיק למקום את שוטרי מרחב איילון. זמן קצר לאחר מכן התפוצץ המטען, לפני שנבדק על ידי חבלני המשטרה. חבלן משטרתי נפצע באורח קל.

לכתבה בדה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן