לא באים: מה תהיה ההשפעה של "עמוד ענן" על התיירות לישראל?

הלחימה בעזה נמצאת ביומה החמישי, והמצב לא משפיע רק על התושבים בישראל, אלא גם על התיירים שהתכוונו לבקר אותה, אשר מתחילים לחשוב פעמיים.

מספר מלונות בישראל, כמו גם חברת אל על, מדווחים על ביטולים, ומאמינים כי מספרם יצמח אם הלחימה תימשך. "הירי המתמשך על הדרום… צפוי לגבות מחיר כבד מתעשיית התיירות, שהיא אחד העוגנים הגדולים של האזור", אמר היום שר התיירות סטס מיסז'ניקוב. 

מרבית הרקטות שנורו עד כה לעבר ריכוזי אוכלוסייה יורטו על ידי כיפת ברזל, אולם האיום לבדו מספיק. לפי משרד התיירות, אשר הקים חדר מצב לצמצום הנזקים, עדיין מוקדם לשער כמה קשה תיפגע התעשייה, אולם כבר נרשמו מספר ביטולים וקיצורי טיולים.

התיירים ייעלמו? תל אביב | צילום: מרק ישראל סלם

דוברת רשת פתאל אמרה כי נרשמו מספר ביטולים: "אנו מתחילים לראות תחילת גל, אך רק בימים הקרובים נראה מה הכיוון שלו", היא אמרה, וסירבה לחשוף מספרים. גם מלון קולוני בירושלים דיווח כי מספר לקוחות ביטלו את ביקורם ברגע האחרון. דוברת אל על אמרה כי נרשמו מספר ביטולים "פה ושם", אם כי הם אינם משמעותיים, ובדלתא ו-US איירווייס ציינו כי כמה משפחות של ישראלים שגויסו בצו 8 החליטו להישאר בבית.

ההאטה אינה נוגעת רק לישראל. לפי הממשלה, התיירות מהווה 12% מהתמ"ג של הרשות הפלסטינית, שצפויה גם היא להיפגע מהלחימה. בהשוואה, תיירות מהווה רק 2%-3% מהתמ"ג של ישראל.

בית לחם, שבה נמצאת כנסיית המולד, מוקד משיכה לתיירים נוצרים רבים מרחבי העולם, איבדה כמעט מחצית מן ההזמנות בעקבות הלחימה בעזה. "שיעור הביטולים הגיע ל-40%-50% עד סוף נובמבר ולחודש הבא", אמר אליאס אל ארג'ה, ראש ההתאחדות הערבית למלונות בעיר.

אמנם לא ידוע עדיין מה יהיה היקף הפגיעה בישראל, אולם הלחימה פוגעת בתקופת שיא מבחינת תיירות. לפני תחילת המבצע בעזה, נהנחתה ישראל משנת שיא בתיירות, עם 2.6 מיליון מבקרים שנכנסו למדינה בתשעה החודשים הראשונים של השנה, שיא חדש, ויותר מ-7% יותר מהתקופה המקבילה בשנה שעברה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן