לא השתכנעו: נציגות אי.די.בי אחזקות צפויה לדחות את ההצעה המשופרת של דנקנר

הקרב על אי.די.בי רחוק מלהיות גמור: ההצעה המשופרת עדיין לא שכנעה את נציגויות האג"ח של אי.די.בי אחזקות והחברה הבת אי.די.בי פתוח. לפורבס נודע כי אתמול התקיימה פגישה בין הצדדים וכי נציגות אי.די.בי אחזקות צפויה לדחות את הצעתו של דנקנר ולהמשיך על פי המתווה אליו הגיעו שני הצדדים לפני כשבוע וחצי.

באסיפת מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות ביום חמישי האחרון הצביעו המחזיקים על אישור ההסדר עם נציגות פתוח כאשר להצבעה אין תוקף פורמלי והיא אינדוקטיבית בלבד. אם יתברר כי מחזיקי האג"ח אינם תומכים בהסדר, הנציגות תשקול מחדש את צעדיה.

ב-24 במאי, הכריזו נציגויות האג"ח של שתי החברות, אי.די.בי אחזקות ואי.די.בי פתוח על הסדר כפוי על החברה לפיו הן משתלטות על 100% מהמניות ומנשלות את בעל השליטה הנוכחי, נוחי דנקנר, מתפקידו. 

ההסכם הדרמטי לא הגיע בלי תגובת נגד וביום שבת האחרון, כאשר חזר נוחי דנקנר מניו יורק, הוא שב עם הצעה משופרת לנציגות האג"ח של אי.די.בי אחזקות – הצעה טובה יותר מהמתווה אליו הגיעו הנציגות והחברה בתחילת חודש מרץ השנה.

נוחי דנקנר | צילום: סיון פרג'

דנקנר הציע הזרמת בעלים של 540 מיליון שקל והזרמה עתידית של 100 מיליון, כמו כן הציע רכיב אקוויטי הכולל 10% ממניות אחזקות ו-10% ממניות פתוח. ההצעה החדשה כללה גם הנפקת סדרת אג"ח חדשה בסך 700 מיליון שקל והתחייבות להזרים הון לחברה הבת אי.די.בי פתוח.

אתמול כזכור הגיעו הבנקים הגדולים להבנות על דחיית ההבנות אליהן הגיעו הנציגויות. הבנקים החליטו כי אי.די.בי פתוח, החברה הבת של אי.די.בי אחזקות הינה כשרת פירעון ויכולה לעמוד בהתחייבויותיה. הבנקים יתנגדו להסדר החוב שמציעות נציגויות האג"ח של החברה. בפגישה שקיימו בכירי הבנקים לאומי, פועלים, מזרחי טפחות HSBC ו-BNP סוכם על מתווה חדש להסדר החוב של החברה, במסגרתו ידחו מועדי פרעון החובות של החברה במספר שנים.

לפורבס נודע כי הבנקים קיבלו היתר מיוחד מהממונה להגבלים עסקיים לדון במצב החדש שנוצר בחברת אי.די.בי פתוח לאחר החבירה של נציגויות האג"ח לפני כשבוע. הממונה אישר את קיום הפגישה ותיאום העמדות של הבנקים בתנאי שאלו אכן ידונו רק במצבה הפיננסי של אי.די.בי פתוח ובמצבת החובות שלה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן