לא כולל שרות: הרובוט המתקדם שיחליף את ה"בל בוי" בבתי המלון

המכונות כבר החליפו במרוצת השנים לא מעט עובדים בשר ודם. אלו כבר אינם רק עובדי המפעלים אשר הוחלפו במכונות יעילות, ממושמעות ובעיקר זולות בהרבה: גם תחומים אחרים במשק הולכים ועוברים לידיהם של הרובוטים – על חשבון בני האדם. כעת, נראה כי תחום עבודה חדש עומד בסכנה של ממש – אלו הם ה"בל-בויס", או "נערי השליחויות" של בתי המלון הגדולים, אשר מגיעים לחדרי האורחים בכדי לספק להם חפצים לבקשתם, ארוחות או מגבת נוספת.

ה"בל בוי" החדש הוא רובוט נעים למראה, אשר נושא את השם "אלו". למעשה, הוא משמש כשליח לכל דבר או עניין: לאחר שהאורח מתקשר לקבלה עם בקשה מסוימת, פקידי הקבלה מניחים את המטען המבוקש בתא מיוחד בראש הרובוט. אז, יוצא "אלו" לדרכו ומביא לחדר האורח את מבוקשו בזמן קצר וביעילות רבה.

"אלו הוא חבר של ממש בצוות העובדים שלנו", מעיד ג'ף זוג, מנהל מלון Aloft בקופרטינו שם מבוצע הפיילוט המסקרן. כרגע מדובר בפיילוט בלבד, אך בזוג משוכנע כי "כבר עד שנת 2015 נתחיל לשלב את אלו במלונות נוספים של הרשת. הוא יעיל בצורה מדהימה".

גם סטיב קסינס מחברת "סבויקה" אשר פיתחה את הרובוט המתקדם, משוכנע כי השימוש בו ילך ויגבר כבר בעתיד הקרוב: "זו חוויה מיוחדת עבור האורחים במלון, אשר לרוב מופתעים ופשוט מתחילים לצחוק כשהוא מופיע בפתח חדרם, נושא את המגבות או הסבון שהזמינו. וכמובן שגם המלון נהנה מאוד משירותיו – ועובדי המלון יכולים לשפר את השירות הודות לזמן אשר הם מרוויחים בזכותו". 

"חלק מצוות העובדים". אלו בפעולה | מתוך יוטיוב

אך לא מדובר ברובוט פשוט אשר מסוגל לסחוב פריטים שונים. מדובר במערכת מורכבת ומשוכללת, אשר מאפשרת לרובוט לנווט בקלות ובמהירות משולחן הקבלה ועד לחדר האורח הרלוונטי. לשם כך, מכיל "אלו" מערכות שונות לניתור ובקרת הסביבה אשר מסייעות לו להימנע ממכשולים שונים בדרך. בנוסף, הוא "מתקשר" באמצעות רשת הווי-פי עם המעליות במלון (מכיוון שהוא עדיין אינו יודע כיצד ללחוץ על מתג המעלית בעצמו). כשהוא מגיע לחדר המיועד, מערכת הווי-פי מפעילה שיחה אוטומטית לחדר האורח, אשר מתבקש לפתוח את הדלת בפני הרובוט-שליח.

האתגר הבא, על פי קסינס, יהיה שילוב הרובוט בקרב האורחים באופן מיטבי ונוח. "רובוטים כבר נמצאים בכל מקום, אבל עדיין, לאנשים רבים קשה להתרגל לנוכחותם". אז אם בשהייתכם הבאה בקופרטינו תזמינו ארוחת צהריים ותצפו לשליח "שירות חדרים" לבוש בחליפה, אל תופתעו אם תפתחו את הדלת ותגלו את "אלו" הסימפטי ממתין לבואכם. הסוגיה היחידה אשר נותרה פתוחה היא האם מתבקש להשאיר גם טיפ לרובוט הנחמד הזה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן