לא מחכים לתמר: חברת החשמל החלה לספק גז טבעי למתקניה

חברת החשמל הודיעה לפני זמן קצר כי החלה אספקת גז טבעי נוזלי לחברה המגיע מהאוניה המגזזת שחכרה החברה.

האספקה שהחלה אתמול תביא על פי הערכות לחיסכון של 15 מיליון דולר לכל מטען גז. מטען שכזה אמור להספיק ל-12-10 ימים ובחברה מסרו כי השימוש במטעני הגז צפוי להמשך עד שמאגר תמר יתחיל להזרים לחברה גז טבעי בסביבות אפריל-יוני של השנה הנוכחית. השימוש בגז בעצם מקדים את הפסקת השימוש בסולר ועד כניסת תמר לתמונה צפוי ךלהביא לחסכון של עשרות מליוני דולרים וזאת כתוצאה משימוש בגז הנוזלי על פני שימוש בסולר. עד כה רכשה החברה כ-7 מטעני גז טבעי נוזלי שיסופקו בחודשים הקרובים.

הספינה ששכרה חברת החשמל עגנה כ-10 קילומטר מחופי חדרה וחוברה בשבוע שעבר למצוף ימי. אמש החלה לספק גז טבעי באמצעות הצינור התת ימי ישירות לתחנות הכח של החברה בכל רחבי הארץ.


צילום: רויטרס

יפתח רון טל, יו"ר הדירקטוריון של חברת החשמל ציין כי מדובר ברגע היסטורי למדינה ולמשק האנרגיה בישראל. פרויקט הגז הנוזלי הוא פוליסת ביטוח לעתיד לייצור חשמל זמין ואיכותי לאזרחי ישראל.

"זו הפעם הראשונה שבה חברת חשמל משתמשת בגז נוזלי כחלופה כדי לפצות על המחסור בגז טבעי. הגז נוזלי הוא אחד ממרכיבי היסוד במסע שלנו לייצר את עתודות האסטרטגיות הנדרשות והמתאימות במערכת הגז הטבעית בישראל ולבסס את עצמאותה של המדינה, ביטחונה וחוסנה הלאומי", הוסיף רון טל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן