לא מפחדים: איסלנד תחלק 200 יורו לכל אזרח – במטבעות וירטואלים

שוק המטבעות הוירטואליים אמנם ממשיך להתנדנד ורחוק מלהיות יציב, אך זה לא מרתיע קבוצות גדולות של אזרחים לקיים מסחר במטבעות הללו ואף ממדינות מסויימות לאמץ את המטבעות קרוב לחיקם. כך עשתה איסלנד, אשר במהלך מקורי למדי החליטה להעניק לכל אזרחיה כ-50 אחוזים ממטבע וירטואלי חדש, Auroracoin אשר נוצר על ידי יזם איסלנדי בשם בלדור אודינסון (Baldur Odinsson). במסגרת התוכנית, ב-25 במרץ 2014 תהיה ל-320 אלף אזרחי המדינה הזדמנות להניח את ידיהם על 31.8 מטבעות כל אחד, אשר שווים מוערך בכ-200 יורו, או 31,800 קרונה איסלנדית, בהתבסס על מספר עסקאות שכבר בוצעו עם המטבע החדש.

הממשלה תומכת, האוכלוסייה מתעניינת

ההשקה הכללית של המטבע לכלל אזרחי המדינה הקטנה תעניק לו בסיס משתמשים רחב למדי וכמובן את הלגיטימציה להשתמש בו כמטבע לכל דבר. מכיוון שלכלל התושבים יהיה את המטבע ויהיה לו ערך מוגדר מראש, סביר להניח כי בתי עסק מקומיים יקבלו בשמחה לקוחות שירצו לשלם להם ב-Auroracoin, כך שהמדינה צפויה להפוך לזירת מסחר של ממש במטבע. כמו כן, הקהל האיסלנדי ידוע בפתיחותו כלפי טכנולוגיות חדשות ומספר גדול של אנשים ביחס למספר הכללי של תושבי המדינה עושים שימוש ב-Bitcoin ונגזרותיו השונות, כך שאיסלנד מהווה כר פורה להתחלה של תרבות Cryptocurrency חדשה.

צילום: shutterstock

בעוד אזרחי המדינה צפויים להחזיק, כאמור, ב-50 אחוז מכלל המטבעות, את 50 האחוזים הנותרים הם יוכלו להשיג באמצעות הדרך המקובלת להשגת מטבעות Cryptocurrency כיום – כרייה. בכדי להעניק לכל אזרח 31.8 מטבעות יהיה צורך להקצות כ-10.5 מיליון מטבעות לכלל האוכלוסייה, מה שאומר שתפוצת הגג של המטבע תגיע אל סביב ה-21 מיליון מטבעות Auroracoin.

אודינסון סיפר כי הוא מקווה שחלוקת המטבעות הוירטואליים תסייע לאנשים לשחזר חלק מהערך של הקרונה האיסלנדית, שערכה נפל מאוד בעשורים האחרונים. אודינסון הקים אתר הסופר לאחור את הימים לקראת השקתו של המטבע, ומציע למשתמשים את קוד המקור יחד עם הורדה של כלי הכרייה למטבע.

בסך הכל, מדובר בפרוייקט מעניין מאוד אשר מטרתו העיקרית היא ככל הנראה, לעודד את אזרחי איסלנד להשתמש במטבעות Cryptocurrencies כאלו ולנסות להגיע ליציבות מספקת בכדי לאפשר לאזרחים להחזיק במטבע בתור כלי חיסכון לכל דבר. התמיכה של המדינה בהחלט תסייע למטבע, אך הצלחתו תלויה בהרבה מאוד גורמים, ביניהם עמידות בפני האקרים והדרך בה האזרחים יחליטו להשתמש בו. בכל מקרה, מדובר בפריצת דרך בכל מה שקשור לאימוץ מטבעות וירטואליים באופן רשמי על ידי מדינה, ולנו אין אלא לשמוח על כך.

 

לכתבה באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים: קרן השקעות חדשה תעזור לישראלים שיבחרו לפנות לסין

עוד בגיקטיים: גוגל יוצאת לקרב על Glass, שולחת לוביסטים לבית המחוקקים


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן