לא מפחדים ממהפכה: איזור מיוחד בסין יפתח בפני רשתות חברתיות

פייסבוק, טוויטר ואתרי אינטרנט אחרים הנחשבים בסין לרגישים ושנחסמו עד כה על ידי השלטון הסיני יהיו נגישים באזור הסחר החופשי המתוכנן (FTZ) בשנחאי – כך על פי דיווח של סאות' צ'יינה מורנינג פוסט מהיום.

בצטטו מקורות ממשלתיים שלא הזדהו, דיווח העיתון מהונג קונג גם כי הרשויות תקבלנה בברכה הצעות מחיר מחברות הטלקום הזרות לשם קבלת רישיון לאספקת שירותי אינטרנט באזור.

מפלגת השלטון הקומוניסטית של סין מפעילה צנזורה אגרסיבית על האינטרנט במדינה, מוחקת באופן שגרתי פוסטים ברשת וחוסמת את הגישה לאתרים שלדעתה אינה ראויים או רגישים מבחינה פוליטית.

צילום: רויטרס

פייסבוק וטוויטר נחסמו על ידי בייג'ינג באמצע שנת 2009 בעקבות מהומות קטלניות במחוז שינג'יאנג שבמערב, לאחר שהרשויות טענו כי המפגינים הסתייעו באתרי הרשתות החברתיות. ניו יורק טיימס נחסם מאז דיווח בשנה שעברה שהמשפחה של ראש הממשלה דאז, וון ג'יאבאו, צברה הון עצום. האזור שאושר לאחרונה בידי שנחאי יושק באופן רשמי ב -29 בספטמבר.

הסרת החסימה מהאתרים ב-FTZ אמורה לגרום לזרים "להגיש כמו בבית", צוטט מקור ממשלתי בסאות' צ'יינה מורנינג פוסט. "אם הם לא יוכלו לגלוש בפייסבוק או לקרוא את הניו יורק טיימס, הם עשויים לתהות מהו הייחוד של אזור הסחר חופשי בהשוואה לשאר סין", אמר. דובר פייסבוק אמר כי לחברה אין תגובה על הדיווח בעיתון. מטוויטר או מהניו יורק טיימס לא נמסרה תגובה.

שלוש חברות הטלקום הגדולות ביותר של סין אשר נמצאות בבעלות המדינה – צ'יינה יוניקום, צ'יינה מובייל וצ'יינה טלקום – כבר עודכנו בדבר ההחלטה לאפשר תחרות זרה ב-FTZ, דיווח העיתון. המקורות הוסיפו כי הן לא התלוננו משום שידעו כי ההחלטה כבר אושרה על ידי ההנהגה הסינית אשר מגבה את רעיון הקמת האיזור.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן