לא מפסיקה להפתיע: מה עומד מאחורי הלוגו החדש של גוגל?

גוגל הוציאה לעולם לוגו חדש אתמול, ובאופן מפתיע, הוא נראה יותר מאשר תרגיל שגרתי בעיצוב. הלוגו עצמו מייצג את השינוי המרשים ביותר מזה שנים עבור גוגל, בשל הפשטות וההתאמה של הפונט serifs. גוגל הסבירה בבלוג שלה על העיצוב החדש, כי הוא משקף את הצורך בלוגואים שיהיו קריאים בכל סוגי המכשירים וגדלי המסכים, והפונט sans serif מתאים לכך: "ללוגו של גוגל תמיד היה סגנון פשוט, חברותי ונגיש. רצינו לשמור על האיכויות האלה על ידי שילוב של הצורות הגיאומטריות עם פשטות ילדותית הדומה לאותיות של מחברת בית ספר". בנוסף, ציינה גוגל כי העיצוב החדש, כמו האות e שאינה ישרה, מעיד על כך שהחברה תמיד הייתה מעט בלתי רגילה.

בזמן שישנם כאלו שיתוכחו על כמה מודרני הלוגו החדש לעומת הקודם, המטרה מאחוריו רחוקה מאוד מאשר רק מראה פשוט יותר. בקצרה, גוגל עיצבה מחדש את הלוגו עבור עידן המובייל. החברה נאבקת, לצד חברות אינטרנט אחרות כמו פייסבוק ויהאו, כדי להתמודד עם המציאות בה המכשיר העיקרי של אנשים רבים הוא הסמארטפון, ולא המחשב. למרות זאת, גוגל סובלת ממחיר נמוך של פרסומות במובייל.

לכן, הגיוני כי עיצוב הלוגו היה בעצם משימה – קריטית במיוחד מאשרמה שנראה לנו. אפשר להסתכל על זה בצורת נתונים: משתנה אחד של הלוגו החדש שוקל 305 בייטים בלבד, לעומת 14,000 בגרסה הקודמת, אשר הצריכה אומדן מבוסס-טקסט מסורבל למדי היכן שישנו רוחב פס נמוך.

הלוגו החדש של לוגו כפי שמופיע בדודל שהציגה | צילום: גוגל

נקודה נוספת ראויה לציון, אפילו יותר מהפונט החדש, היא שהלוגו הוא מצויר. וגם זה לא רק בשביל השואו. כאשר הלוגו נעלם לתוך נקודות בצבעי גוגל, הוא משקף את הדרך בה מבצעים אינטרקציות, וכיצד עושים אותן בזמן אמת, דרך שירותי גוגל – בין אם על ידי התחברות, הקלדה, או שיחה. "הנקודות של גוגל הן דינמיות ומהוות הצהרה על כך שהלוגו נמצא תמיד בתנועה. הן מייצגות את האינטיליגנציה של גוגל בעבודה, ומראות מתי גוגל עובדת בשבילכם. אנחנו רואים בכך רגעים ייחודיים, מלאים בקסם".

ללוגו החדש מתלווים שינויים נוספים בדרך בה אנשים יכולים להשתמש בחיפוש ובשירות העזרה החכמה Google Now. כך למשל גוגל עדכנה את עמוד הבית של אנדרואיד באפליקציית גוגל.

אם מסתכלים במבט רחב על השינויים של גוגל, הלוגו החדש הוא בעצם הייצוג הדגיגיטלי האמיתי הראשון של החברה: הוא כבר לא סטטי אלא למעשה חי בכל השירותים שעומדים מאחוריו. דבר זה צריך לסלול את הדרך לשילובים של שירותים בעתיד. "הוא מדבר לפוטנציאל העתידי, כמו גם לפונקציונליות העכשווית של מותג גוגל", אומרת קוני בירדסל, מנהלת קריאייטיב בעיצוב ואסטרטגיית מוצר בחברת ליפינקוט. "ארבע הנקודות הן באמת מעוצבות יפהפה כדי לתקשר איתנו, 'בני האדם'".

צפו: וידאו המתאר את שלבי ההתפתחות של גוגל


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן