לא מתאים לכל כיס: זהו השעון (האנלוגי) המורכב ביותר בעולם

בעוד חובבי טכנולוגיה בכל רחבי העולם כבר מסתובבים בגאווה עם שעון חכם על פרק כף ידם, מסתבר כי גם יצרני השעונים המסורתיים לא טומנים את ידם בצלחת. בעוד מיטב המפתחים והמהנדסים של חברות הענק (בהן אפל, סמסונג ואחרות) ממשיכים לעבוד במרץ בכדי להוסיף עוד ועוד חידושים ופיתוחים לדגם הבא של השעון החכם, יצרנית שעוני היוקרה השוויצרית Vacheron חשפה שעון חדש וייחודי אשר פיתחה במיוחד עבור רוכש אנונימי, וכבר זכה בתואר "השעון המורכב ביותר בעולם".

בניגוד לאותם שעונים חכמים הפועלים באמצעות מחשב מזערי, הדגם המסקרן פועל על בסיס עקרונות ההפעלה של השעונים ה"מסורתיים" – ומסתמך רבות על גלגלי שיניים קטנטנים ומנגנונים מורכבים המפעילים אלה את אלה. בנוסף, מדובר בשעון כיס (אשר כמעט וחלף מן העולם) אשר בעליו יוכל לשאת עמו בכיסו בהצהרה אופנתית חריגה למדי, ובחברה מספרים כי משך הזמן הנדרש לתכנון, הרכבה וייצרו השעון המתוחכם עמד על לא פחות מ-8 שנים תמימות (שכן ההרכבה כולה היא עבודת יד), ועלותו עומדת על 8 מיליון דולר.

צילום: מתוך אתר החברה

השעון זכה לשם Reference 57260 , וראשי החברה מסבירים כי לא מדובר במספר קטלוגי פשוט, אלא במספרים אשר נבחרו בקפידה. ראשית, הם מסבירים, נבחר המספר 57 בכדי לציין את 57 המנגנונים השונים הפועלים כל העת בתוך השעון. 260 נבחר בכדי לציין את יום הולדתה ה-260 של חברת היוקרה השוויצרית.

את השעון הזמין, כאמור, אספן שעונים אמריקאי שזהותו לא נחשפה. לפני מעט יותר מ-8 שנים, מספרים בחברה, נפגש האספן עם ראשי החברה ואיתגר אותם לייצר עבורו את "השעון המורכב ביותר שפעל אי פעם", לרבות מנגנונים שטרם הומצאו דוגמת לוח שנה עדכני של השנה העברית או שעון עצר מיוחד המאפשר לבצע כמה מדידות שונות במקביל. כל אלו אולי נראים לנו מובנים מאליהם כיום בכל סמארטפון או שעון דיגיטלי, אל מדובר במנגנונים המורכבים ביותר שיוצרו עבור שעון אנלוגי מאז ומעולם.

בסך הכל מורכב השעון, כאמור, מ-57 מנגנונים מורכבים השלובים זה בזה – כמעט פי 2 מהשיא הקודם, אשר עמד על 33 מנגנונים בגופו של שעון בודד. אותם מנגנונים מורכבים מלא פחות מ-2,800 חלקים מכאניים זעירים וכוללים 10 פטנטים חדשים אשר נרשמו במיוחד, וכולם מוסתרים בגוף השעון אשר קוטרו עומד על מעט יותר מ-5 סנטימטרים. ואם לא רק הפנימיות חשובה לכם, אלא גם החיצוניות – תשמחו לגלות כי גוף השעון מעוטר ב-18 קראט של זהב לבן. משקלו, אגב, עומד על כ-900 גרם.

צילום: מתוך אתר החברה

אז מדוע שאספן שעונים, עשיר ככל שיהיה, יזמין שעון בעלות 8 מיליון דולר למרות שעליו להמתין 8 שנים עד לקבלתו? בכירים בחברת Vacheron מסבירים כי מדובר לא רק בפריט אספנות נדיר, אלא גם בהשקעה של ממש. כך, שעון אשר נבנה בהזמנה אישית כבר בשנת 1932 (גם כן עם דרישה ברורה של המזמין כי הוא רוצה להחזיק בשעון המורכב ביותר בעולם) נמכר בשנה שעברה במכירה פומבית עבור 24 מיליון דולר – שעון הכיס היקר ביותר שנמכר אי פעם.

אמנם השעון החדש לא מסוגל להתממשק לסמארטפון כיסכם, לא מציג הודעות מהדוא"ל ולא מאפשר לגלוש לפייסבוק במגע אצבע, אך המנגנונים האנלוגיים הפועלים בו מתוארים על ידי מומחים כ"מעשה כשפים" מהפנט. האם האספן אשר הזמין את השעון המתוחכם אכן נושא אותו בכיסו? והאם על פרק כף ידו מונח גם כן שעון חכם דיגיטלי ומתקדם? כל זאת נשאר לדמיונכם בלבד.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן