לא נגררת: המזוודה שתלך אחריכם לכל מקום

הטכנולוגיה בתחום הכבודה לא השתנתה הרבה בעשורים האחרונים, אבל יש סטארט-אפ אחד בסן פרנסיסקו שכולו מכוון מטרה להביא חדשנות לתעשייה. חברת TravelMate Robotics ייצרה מזוודה חכמה בשם TravelMate אשר עוקבת אחריך לכל מקום שאתה הולך. ניתן לשלוט בהגדרות המזוודה החכמה באמצעות הפלאפון.

ל- TravelMateיש שבב GPS כך שבעל המזוודה יוכל לעקוב אחריה במקרה שהיא הולכת לאיבוד, ומחובר אליה חיבור USB כדי להטעין את המכשיר. אורך חיי הסוללה הוא כארבע שעות (במצב אוטונומי מלא), אבל ניתן להשתמש בה כמו מזוודה רגילה לאחר מכן. ישנם מספר חיישנים שנבנו לתוך ה-TravelMate כך שזה לא תיתקל במכשולים, והגלגלים ננעלים במידה ואדם לא מורשה מנסה לקחת אותה. בנוסף לכל אלה, המזוודה יכולה לנוע בצורה אנכית וגם בצורה אופקית.

ניתנת לאיתור במקרה של אבדה | צילום מסך מיוטיוב

ישנן מספר תכונות מתוחכמות אחרות שמובנות בתוך ה-TravelMate. אפשר לומר לה "לעצור", ואף להשתמש בפקודות המבוססות על תנועות ידיים. המזוודה אף יכולה לדווח לך כמה היא שוקלת בזמן נתון, וניתן לנעול ולפתוח אותה בעזרת טביעת אצבע. התכונה המיוחדת ביותר, כאמור, היא האפשרות להגדיר אותה במצב שנקרא "follow me Mr. Liggagae", בו היא תלך אחרי בעל המזוודה לכל מקום (נוריות הלד הצבעוניות שנדלקות מכניסות אף הן עניין). המהירות המקסימלית של TravelMate היא 10 קמ"ש. בגרסאות עתידיות של המזוודה החכמה TravelMate מתוכנן תוסף של קול באמצעותו יהיה אפשר להזמין כרטיסי טיסה ולאתר מסעדות.

TravelMate Robotics נתמכת על ידי מימון המונים דרך אתר Indiegogo שנועד בדיוק למטרה מסוג זה. החברה תכננה במקור להשתמש רק ב-4,000 דולר, אבל לאחר שהיא הבינה שיש משהו מאוד חדשני ובעל פוטנציאל במוצר, היא החליטה להגביר את המודעות והצליחה לגייס כחצי מיליון דולר, ובאופק מחכים משקיעים נוספים ביותר ממאה מדינות בעולם.TravelMate מגובה על ידי קהל באמצעות Indiegogo. מטרתה המקורית של TravelMate Robotics היתה רק 4,000 דולר, אבל החברה פשוט רצתה להעלות את המודעות לחדשנות ולפוטנציאל שלה. מאז, TravelMate רובוטיקס גייסה כמעט 500,000 $ ויש מפיצים בשורה למעלה מ 100 מדינות TravelMate זמינה בשלושה גדלים שונים, ובמחירים של 399 דולר, 495 דולר ו-595 דולר בהתאמה.

מנכ"ל החברה, דייויד ניר, שמגיע מתחום מדעי המחשב והנדסת רובוטיקה, סיפר לפורבס: "תמיד טיילתי הרבה ותהיתי מהן הדרכים שיוכלו לשפר את חוויית הנסיעה. הרעיון הגיע אלינו כאשר הסתכלתי על סרט מדע בדיוני שבו אסטרונאוטים מהעתיד (המאה ה-25) גוררים את המזוודות שלהם באותה צורה כמו שהיום. זה היה נראה לי לא בסדר". איפשהו בין הצפייה בסרט לבין הניסיון של הקבוצה ברובוטיקה, הגיעה המחשבה לייצר את ה-TravelMate.

ניר אף ציין כי כמה שדות תעופה מעוניינות לעבוד את החברה שלו כדי לפתח עגלות כבודה על בסיס הטכנולוגיה האוטונומית של המזוודה. פרויקט זה נמצא כעת בפיתוח, ויכול להוות אבן דרך גדולה מאוד עבור תעשיית התעופה.

בנוגע למשוב הלקוחות, ניר סיפר כי "זה מדהים לראות כיצד האינטראקציה עם לקוחות משפרת את המוצר שלך. אחת התכונות שפותחה בעקבות משוב של לקוחות היא היכולת לגרום ל- TravelMate לעקוב אחריך בצורה אנכית או אופקית".

למזוודה החכמה צפויות להתווסף עוד תכונות רבות, חלק מהן כוללות את האפשרות להפוך את המוצר לגאדג'ט רב פעולתי שישמש בין היתר כרובוט אבטחה שיפקח ויתריע על הפרעות בזמן שאף אחד אינו נמצא בבית. שדרוג נוסף במוצר יהיה דווקא בתחום הבריאות: הרובוט ישמש כמכשיר שיכול לשלוח נתונים רפואיים לרופא, ובכך לחסוך את זמן ההמתנה לפגישה ולקבל אבחון באופן מיידי. כך למשל, הרובוט יוכל להזהיר את הרופא אם לחץ הדם גבוה מדי או אם פעימות הלב אינן סדירות.

נראה אם כן שהחברה בהחלט מנסה להרחיב את אופקיה, והאפליקציה שלה אף פתוחה בפני מפתחים של חברות אחרות כדי שיוכלו ליצור תכונות חדשות ומעניינות במוצר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן