לא עוד חשמל חינם: "הרפורמה בחברת החשמל תושלם ב-2013"

יו"ר חברת החשמל יפתח רון טל הודיע היום כי הרפורמה בחברה תושלם בתחילת 2013. בדיון בועדת הכלכלה של הכנסת היום אמר רון טל: "אין ברירה אלא להשלים את הרפורמה בתחילת 2013, כדי להחזיר את חברת החשמל לאיתנות פיננסית.

בתוך כך, אישרה היום ועדת הכלכלה את צו משק החשמל, שנועד לדחות בשנה נוספת, עד 1 בינואר 2014, את המועד לפקיעת רישיונות הייצור וההולכה של חברת החשמל. בשנה שעברה סירב יו"ר הוועדה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן, להאריך באופן אוטומטי את רישיונות חברת החשמל, ולאחר מכן תוקן החוק ונקבע כי הממשלה תוכל לבקש הארכת רישיונות בצו רק לתקופה של שנה אחת, עד סוף 2013.

בעקבות התיקון שיזם יו"ר הוועדה שאמה-הכהן, הממשלה לא תוכל להאריך את רישיונות חברת החשמל בצו, אלא תידרש להעביר תיקון חקיקה ראשית בשלוש קריאות. 

יפתח רון טל, יו"ר חברת החשמל | צילום: יוסי וייס

לדברי רון טל, "אם היינו מתכנסים לשבועיים של דיונים היינו יכולים לסגור את הרפורמה עוד לפני הבחירות". לדבריו, הרפורמה תביא את המשק ב-2020 לידי כך שחברת החשמל מייצרת רק 60% מצריכת החשמל ומפריטה ייצור של 3,000 מגה וואט. רון טל העריך כי עלות הרפורמה תעמוד על כ-6 מיליארד שקל, שתוחזר תוך תקופה של 5 עד 8 שנים.

עוד אמר רון טל כי הרפורמה תביא להשטחת הפירמידה הארגונית בחברה, הקטנת מצבת העובדים הקבועים ב-2,000 עובדים וביטול הטבת החשמל חינם לעובדים. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן