לא עוצר: אילון מאסק מציג גג סולארי חדש שגם יטען לכם את המכונית

כאשר אתם שומעים את הצירוף 'פאנלים סולאריים' איזו תמונה עולה לכם לראש?
ובכן, רובנו חושבים ישר על פאנלים אפורים-כסופים, מגושמים ובעלי עיצוב מיושן, שממוקמים בצורה הכי לא-אסתטית שיש על גבי גגות למשל. גם אילון מאסק ידע את זה ולכן, כמו שהוא נוהג לעשות לא מעט, גם בתחום הזה הוא הציג מוצר חדשני. עכשיו מציגה טסלה של מאסק רעפים סולאריים חדשים ויעילים שמגיעים במספר עיצובים ויכולים להחליף למעשה את גגות הרעפים שמוכרים לנו כיום.

טסלה, בשיתוף חברת האחות שלה, SolarCity, שמתמחה באנרגיה סולארית, הציגו את הרעפים החדשים שנועדו להחליף למעשה את הפאנלים הסולאריים המוכרים לנו כיום שמורכבים על גבי הגגות הקיימים. במילים אחרות, כל הגג יהיה פאנל סולארי אחד גדול, כשהצופה מהרחוב כלל לא יבחין שאלו אריחים מיוחדים. טסלה כבר הציגה חזון שישלב טכנולוגיה סולארית בסביבת מגורים בפרוייקט באוסטרליה, בו כל הבתים מאובזרים בסוללה סולארית נטענת של טסלה.

החזון הסולארי של טסלה – קולטים סולאריים, סוללה ומכונית חשמלית | צילום: Tesla

הרעפים החדשים מורכבים למעשה מ-3 שכבות שונות. השכבה הפנימית כוללת את התאים הפוטוולטאיים, שאחראים על הפיכת האנרגיה הסולארית לחשמל; השכבה השנייה מורכבת מזכוכית מחוסמת, שמגנה על התאים ועל האלקטרוניקה העדינה ולבסוף, שכבת צבע חצי-שקופה, שלא חוסמת את קרני השמש. מבחינת עיצובים, מגיעים הרעפים החדשים בארבעה עיצובים שונים לבחירת הלקוח ביניהם עיצוב טוסקאני וחלק. כל רעף מודפס בטכניקת הדפסה הידרוגרפית, כך שעל פי מאסק, אף גג לא ייראה דומה לגג אחר.
עוד חידוש שלצערנו יעניין בעיקר משתמשים בארצות הברית ובצפון הארץ – הוא השילוב האפשרי של אלמנטי חימום מיוחדים ברעפים. גופי החימום הזעירים האלו פועלים בדיוק כמו מערכת הפשרת האדים שמשולבת בשמשה האחורית של המכוניות, ויוכלו להמיס שלג שהצטבר על הגג, כדי להמשיך לקלוט אנרגיה. טסלה לא חשפה את מחיר ומועד ההשקה של הרעפים הסולאריים.

כמובן שכל האנרגיה הזו צריכה גם להיאגר איפשהו ובאירוע חשפה טסלה את ה-Powerwall 2, הסוללה החדשה שלה, והדור הבא של הסוללה שהוצגה לפני כשנה. ה-Powerwall 2 היא סוללת 14 קילוואט-שעה ויכולה לספק בשימוש שוטף 5 קילוואט ו-7 קילוואט בשיא. כלומר, היא יכולה לשמש כמקור האנרגיה היחיד של הבית למשך 24 שעות – הן כמקור חשמל עיקרי לבית – או בשעת חירום, כשרשת החשמל נופלת. את הסוללה החדשה ניתן למקם על גבי הרצפה או לתלות על קיר וטסלה מעניקה עליה אחריות של 10 שנים, ללא הגבלה על מספר מחזורי טעינה. מחירה של הסוללה, כולל ממיר המתח לטעינה הטסלה שלכם, אינו זול ועומד על 5,500 דולר, כך שכמו כל טכנולוגיה חדשה, מדובר בחידוש שידבר בעיקר לקהל המאמצים המוקדמים.

לאחר השקת הרעפים הסולאריים, משלימה למעשה טסלה את כל מחזור היצירה והשימוש באנרגיה סולארית לצורך תחבורה, החל מהקולטנים (רעפים), דרך האיחסון (הסוללה) והמכונית החשמלית.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים:

סוני חושפת את בקרי הפלייסטיישן החדשים

עם הפתרון של JoVo תוכלו להראות למעסיקים מי אתם באמת

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן