לא פסחו על אף בית: משלוח של למעלה ממאה טון מצות ליהודים ברחבי בריה"מ לשעבר

משלוח של כ-120 טונות של מצות ועשרות אלפי חבילות מזון נשלחו מעבר לים ביוזמת איגוד הקהילות היהודיות בחבר העמים , בראשו עומד איש העסקים לב לבייב.

המשלוח, שהופץ על-ידי שליחי חב"ד, חולק לאלפי משפחות יהודיות ממדינות ברית המועצות לשעבר דוגמת: רוסיה, בלארוס, אזרבייג'ן ואוזבקיסטן ועוד, שנפגעו במישרין או בעקיפין מהמלחמה המתמשכת במזרח אוקראינה. שליחי חב"ד חילקו את המשלוח בערים גדולות, ואף בכפרים נידחים ובשטחים הנמצאים תחת מצור צבאי שמזה חצי שנה מונע מהתושבים כל סיוע בסיסי, לרבות מצרכי מזון. במסעם סייעו השליחים גם למאות משפחות פליטים חסרות כל, אשר הוברחו למרכז אוקראינה במהלך המלחמה.

הרב אברהם וולף מחלק מצות | צילום: יח"צ

"בשם כל הקהילות היהודיות ברחבי ברית המועצות לשעבר, ברצוני להודות באופן אישי לרב אקשטיין, שהארגון בראשו הוא עומד מספק את צרכיהם של הקהילות היהודיות העניפות בארצות אלה, במגוון תחומי חיים ולאורך כל השנה. תרומתו המשמעותית מסייעת לחיזוק ושימור המסורת היהודית בקהילות אלה, בכלל וקיום מנהגי הפסח, בפרט", אמר לבייב.

אברהם וולף, הרב הראשי ושליח חב"ד באודסה סיפר כי באודסה נמצאת אחת האוכלוסיות היהודיות הגדולות ביותר באוקראינה ומשפחות רבות זקוקות לתרומה, אבל עכשיו עם אלפי פליטים נוספים, חב"ד לא יכולים כבר להסתדר לבד. הוא הוסיף: "הודות לתרומה הזו אנו מסוגלים לספק את כולם עם סיוע, ואנחנו צריך לוודא שאף אחד לא יחכה בתור או ירגיש שום בושה או חרפה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן