לא רק זולה: האם ברלין היא גם מעצמת ההיי-טק של גרמניה?

הניסיון האחרון של הנציבות האירופאית לדרג את מרכזי הטק ביבשת מיקם את מינכן במקום הראשון. נתון שהוא אינו מפתיע, מינכן היא באמת עיר משגשגת עם תרבות טק חזקה, אבל האם מגיע לה לייצג את האומה שלה לצד לונדון ופריז, ולנצח את האחות, ברלין בתחרות הייצוג?

היזם הסדרתי אדאו ראסי, לא חושב כך, והוא יודע דבר או שניים על יזמים ואקלים עסקי. לטענתו, ברלין היא המוטבת העליונה להשקעות באירופה, לצד לונדון ופריז, אבל מלבד זאת היא מתעלה על מינכן במספר קטגוריות נוספות.

תרבות יוצאת דופן | צילום: thinkstock

"אם מסתכלים על חברות הסטארט-אפ שלהן ההשפעה הגדולה ביותר על העולם והמיקום שלהן בעולם, ברלין היא ללא ספק מספר אחת" אומר ראסי. הסיבה שברלין כל כך מוצלחת היא היותה כור היתוך אירופאי עם משיכה תרבותית ועסקית חזקה. יוקר המחייה בברלין כמעט ואינו קיים", מסביר ראסי, שמודד את עלויות הערים בעולם כראש המכון המייסד. "עלות המחייה בברלין דומה לזה באתונה".

תשתית העיר נבנתה מחדש ב-1990 כאשר האומה המזרחית והמערבית בגרמניה התאחדה, וכך נוצר לו מטרופולין מודרני לחלוטין עם עמוד שדרה תרבותי חזק. לצד כל הנתונים החיוביים, ישנו גם צד די מפוקפק לעיר ברלין, "בעיר עדיין שטח ענק שמיושב ע"י אמנים אקראיים שהשתלטו על בנייני ענק ולכן נוצר שטח ענק ומרושל".

"ישנה תאוריה בעולם הסטארט-אפ לפיה סטארט-אפים גדולים נבנים ע"י מפגש בין סוגים שונים של אנשים" מסביר ראסי. " שילוב בין מעצב חזק, מתכנת חזק ומנהל פרויקט חזק יוצרים סטראט-אפ מדהים. וזה מה שקורה בברלין".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן