לא רק נגד דיכאון: הטיפול של בריינסווי מסייע לגמילה מעישון

חברת הביומד בריינסווי דיווחה היום על תוצאות ניסוי מוצלח שנערך במכשיר שפיתחה ה-Deep TMS. על פי הדוח נראה כי הקסדה שפיתחה החברה מסייעת לא רק לחולים הסובלים מדיכאון אלא גם למי שמעוניין להיגמל מעישון. 

הניסוי שנערך במרכז הרפאוי באר-יעקב על ידי החוקר הראשי פרופ' פנחס דנון כלל 115 מטופלים שחולקו לשלוש קבוצות – טיפול דמה, טיפול בתדירות נמוכה וטיפול בתדירות גבוהה . כל המטופלים נחשפו לפני כל טיפול במכשיר של בריינסווי לעירור – הגורם לכמיהה זמנית לעישון. על מנת לבדוק את יעלות הטיפול נעזרו החוקרים בדיווח עצמי של המטופלים ומדידת רמות קוטינין (מטבוליט של ניקוטין – החומר הממכר בסיגריות). 

על פי דיווח החברה, ניתוח ממצאי המערב אחר המטופלים מראה כי עד עתה 84% מהמטפולים שהיו בקבוצה שטופלה בתדירות גבוהה הפסיקו לעשן ואף התמידו בכך לאחר חצי שנה. 

הטיפול של בריינסווי

עוד נמסר מבריינסווי כי הפסקת עישון מוחלטת נצפתה באופן מובהק באחוז גבוה יותר של מטופלים בקבוצת הנבדקים אשר קיבלה טיפול בתדירות גבוהה, לעומת קבוצה אשר קיבלה טיפול דמה.

בשורה התחתונה לדברי בריינסווי הטיפול בתדירות הגבוהה נמצא באופן מובהק טוב יותר מהטיפול בתדירות הנמוכה ומטיפול הדמה, הן על פי דיווח של מספר סיגריות והן על פי רמות הקוטינין בדגימות השתן.

הדיווח על הצלחת הניסוי מגיע כשבועיים לאחר שהחברה קיבלה אישור ממנהל התרופות האמריקאי ה-FDA לשיווק המכשיר שפיתחה. הטיפול הבלתי פולשני שפיתחה החברה מתמקד בקסדה אשר שולחת אותות מגנטיים למוח. מכשירי ה-TMS הסטנדרטיים מוגבלים לעומק של 1.5 ס"מ, והמערכת שפיתחה בריינסווי מסוגלת להתגבר על הפער הזה, ולטפל באזורים שעד כה לא ניתן היה לטפל בהם. על פי החברה, הטיפול לא יוצר תופעות לוואי משמעותיות, ואין צורך בהרדמה או באשפוז.

השבוע פורסם כי החברה נמצאת במגעים עם ספקית תרופות אמריקאית מובילה על הפצת המכשיר שלה בארה"ב. מנכ"ל החברה עוזי סופר אמר בראיון לבלומברג כי השלב הבא שלה יהיה הנפקה בבורסות וול סטריט. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן