לא רק שוק הדירות שובר שיאים: על עסקת הנדל"ן היקרה בתולדות ארה"ב

אם חשבתם שמחירי הדיור פה בארץ שוברים שיאים, מה תגידו על זה: בארה"ב נחתמה עסקת הנדל"ן (הפרטית) היקרה ביותר בהיסטוריה. מדובר באחוזת ענק יפיפייה במדינת קונטיקט, אשר נמכרה בשבוע שעבר לרוכש אנונימי עבור סכום שיא של 120 מיליון דולר.

הסכום הנוכחי מעפיל רק במעט על השיא הקודם, אשר עמד על 117.5 מיליון דולר אותם שילם המיליארדר מאסיושי סון עבור האחוזה בה הוא מתגורר מאז שנת 2012. לשם השוואה, העסקה היקרה ביותר אשר בוצעה השנה על אדמת ארה"ב עמדה על 102 מיליון דולר, אשר שולמו עבור אחוזת ענק בלוס אנג'לס.

דיוויד אוגילבי הוא סוכן הנדל"ן אשר טיפל בעסקה היוקרתית, והוא שאישר לפורבס את פרטיה. לדבריו, מחירה ההתחלתי של האחוזה עמד על 190 מיליון דולר כשהוצעה למכירה בחודש מאי 2013. עקב מצב השוק, המחיר צנח ב-50 מיליון עד חודש ספטמבר, אז הוצעה האחוזה למכירה פעם נוספת, הפעם במחיר של 140 מיליון דולר. בהמשך ויתר המוכר על 10 מיליון דולר נוספים, ובמהלך המשא ומתן הוחלט להתגמש ב-10 נוספים, ואחרונים בהחלט. כך נקבע בסיום מחירה של האחוזה על 120 מיליון דולר. בסך הכל מדובר בתהליך בזק למכירת נכס שכזה – 11 חודשים לטיפול כולל בעסקת הנדל"ן היקרה בתולדות ארה"ב.

"מהרגע שאתה מוצא את הרוכש המתאים, אין שום סיבה שבעולם להתמהמה" אמר אוגילבי בראיון מיוחד לפורבס. "כמובן שאיכות הנכס והייחודיות שלו עשו את שלהם והשפיעו גם על הקונה – ככה שכולנו רצינו לסיים את התהליך בהקדם האפשרי".

אחוזת הענק נבנתה ממש על "חוף קופר" שבקונטיקט בשנת 1896. בשנת 1904 נרכשה על ידי הריאט לאודר (אביה, ג'ורג' לאודר, היה ממקימי חברת הפלדה האמריקאית U.S.Steel), אשר התגוררה בה במשך 75 שנים. לפני כשלושה עשורים רכש את האחוזה טייקון העץ ג'ון רודי במחיר לא ידוע, והוא שמכר אותה כעת עבור הסכום המרשים.

אז עבור מה משלמים 120 מיליון דולר? האחוזה נבנתה על שטח "קו ראשון למים", ומרוחקת רק 45 דקות מהעיר ניו יורק. הבית המרכזי בנוי על שטח בן למעלה מ-1,200 מטר מרובע ובו 12 חדרי שינה, שבעה חדרי אמבטיה וספריית ענק בחיפוי עץ מיוחד. בנוסף ניתן למצוא באחוזה סולריום, מרתף יינות ענק, ומתחם כניסה מרהיב בגובה 3 קומות. בכל חדר תוכלו למצוא אח הסקה מעוצבת ומרפסת אישית, אשר נועדו לצנן את החדרים בימים שלפני המצאת המזגן.

העסקה היקרה בהיסטוריה האמריקאית. אחוזת "קופר" | מתוך יוטיוב

אך נדמה כי השטח הבנוי אינו לב העניין: "הכוכב המרכזי של הנכס הם ללא ספק המים, שפשוט מקיפים אותנו מכל כיוון", אומר אוגילבי. אכן, מכל מקום בבית נשקף הנוף המדהים של חוף "קופר", וגם בריכת הענק והג'קוזי בחצר משקיפים ישירות אל קו החוף. בנוסף, האחוזה כוללת גנים בוטניים אדירי מימדים (חלקם מטופחים בקפידה וחלקם כוללים חורשות פרא), ואפילו אי פרטי קטן – במרחק מטרים בודדים מהחוף.

האם כל אלו אכן שווים 120 מיליון דולר? לפחות עבור רוכש אנונימי אחד, התשובה היא בהחלט כן.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן