לא תאמינו איזה מידע אישי אפשר להוציא מהסמארטפון שלכם

רובנו חושבים על הסמארטפון שלנו כעל העוזר האישי החביב. אך ברגע שתהיו לבד בחדר מלא שוטרים, ייתכן שתופתעו ממה שאפשר לגלות עליכם דרך המכשיר.

האגודה האמריקאית לזכויות אזרח פרסמה אתמול דוח מחקירת סמים של רשויות המכס במדינה, שתיעד החרמה של אייפון מחדר השינה של חשודה. זה לא מפתיע שהטלפון שלנו מכיל לא מעט סודות, אך המסמך מציג לפרטי פרטים את המידע האישי שנלקח. המידע הזה כוללל את כל היסטוריית השימוש במכשיר – השיחות, התמונות, הסרטונים, הודעות הטקסט, היסטוריית הגלישה ברשת, שמונה סיסמאות שונות לשירותים שונים, ואולי החשוב מכל – 659 מקומות בהם "ביקר" הטלפון בעבר, נתונים אשר נאספו מבלי ידיעת המשתמש מרשתות wi-fi ומגדלי סלולר איתם תקשר המכשיר.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"אנחנו יודעים שהמשטרה החלה להשתמש בכלים שונים כדי לעשות את זה. ידענו שהאייפון מחזיק רשומות של מגדלי הסלולר איתם הוא תקשר. אך לא ראינו אף פעם כזו כמות עצומה של מידע שהמשטרה יכולה לקחת", אמר חבר האגודה לזכויות האזרח כריס סוגוין, אשר איתר את הדוח במסמכי בית משפט. "זה לא מפתיע, אך זה דבר אחד לדעת שזה אפשרי, ואחר לגמרי לראות שעושים את זה בהיקף כזה ולהבין מה אפשר להשיג".


צילום: רויטרס

פרט מידע מעניין לא פחות הוא שלשם חילוץ הנתונים מן המכשיר השתמשו הרשויות בארה"ב בטכנולוגיה של חברה ישראלית בשם Cellebrite, אשר מפתחת מכשירים לחילוץ מידע. החשודה לא השתמשה בסיסמא למכשיר, אך אפילו במקרה שבו מוגדרת סיסמה, רשויות אכיפת החוק עדיין מצליחות לעקוף אותה. במקרים מסוימים כבר ראינו שגוגל עוזרת לרשויות החוק לעקוף קודי נעילות של מסכים נעולים, ואם הן לא מצליחות לפרוץ למכשירים בעצמן, הן שולחות אותם לעתים לאפל, אשר מחלצת מהם את המידע ומחזירה אותו על גבי DVD.

כתבות נוספות בנושא:

חשבתם שהסמארטפון שלכם מוגן סיסמא? נסו להכניס אותו למקפיא

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן