לא תאמינו מי היא יצרנית הסלולר השלישית בגודלה אחרי סמסונג ואפל

אנחנו רגילים למלחמת ההכרזות, הפטנטים והמוצרים שמוגשות לנו על בסיס יומיומי כמעט בחסות סמסונג ואפל. שתי חברות הענק שולטות בשוק הסמארטפונים עם נתח שוק משותף של כ-47%. אולם מי היא היצרנית השלישית בעולם? אם נישאל, סביר להניח שרובנו נזרוק שמות כמו LG, HTC, לנובו או מוטורולה, אולם מחקר חדש מצביע על יצרנית צעירה ומפתיעה שכובשת את המקום השלישי – בדרך אולי אל פסגה.

חברה בת 4 בלבד מביסה את הותיקות

Xiaomi, או שיאומי היא חברה פרטית, שנוסדה לפני 4 שנים בלבד, והיא הכוכבת של הדו"ח החדש של חברת המחקר האמריקאית Strategy Analytics. על פי הדו"ח מכרו יצרניות הסלולר ברבעון השלישי של 2014 כמות שיא של 320 מיליון מכשירים, לעומת 252.9 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. מבחינת היצרניות, ממשיכה להוביל סמסונג עם מכירות של למעלה מ-79 מיליון מכשירים ברבעון, כשאחריה בפער עצום אפל עם קצת יותר מ-39 מיליון מכשירים. עם זאת, יש לציין שהפער בין החברות הצטמצם לעומת הרבעון המקביל ב-2013.

אחריהן, מופיעה יצרנית הסלולר השלישית בגודלה בעולם, חברת Xiaomi הסינית, שמפתיעה עם רבעון מצוין ומכירות של 18 מיליון מכשירים. ראוי לציין שמדובר בזינוק דרמטי של כמעט 250% בשנה אחת, מ-5 מיליון מכשירים שמכרה החברה ברבעון המקביל אשתקד. החברה שנדחקה מהמקום השלישי היא LG הקוריאנית שנהנתה מרבעון מצוין גם היא ומכירות של 16.8 מיליון מכשירים מתוצרתה. אחרי LG מדורגת Huawei הסינית עם מכירות של 16.5 מיליון מכשירים ואחריהן שאר היצרניות.

ה"אפל" הסינית שמכה את סמסונג

היצרנית הסינית מתגאה בכך שתקציב השיווק שלה עומד על… ובכן 0 דולר, זאת לעומת מאות מיליוני הדולרים ששופכות אפל וסמסונג למשל. אז מה הסוד של היצרנית הסינית? לא פעם טוענים נגדה שהיא – איך נאמר זאת בעדינות, מושפעת מאפל. ה"השפעה" מתחילה בעיצוב המוצר, עוברת דרך אסטרטגיית השיווק של יצירת באז לקראת ההשקה והכרזה מתוקשרת, ומגיעה עד למנכ"ל החברה הצעיר ליי ג'ון, שנוהג להציג את מוצרי החברה בדרך דומה עד זהה להצגת מוצרי אפל. אפילו הדרך שבה הוא מתלבש עם ג'ינס וחולצה שחורה מזכירים את סטיב ג'ובס.

מכשירי שיאומי. "השראה" מאפל? | מקור: Xiaomi

אולם, יש הבדל קטן. בניגוד לאפל, שמתמחרת את מוצריה כפרימיום ומקפידה על "גן סגור", מתבססת Xiaomi על אנדרואיד ומתמחרת את מוצריה במחירים נגישים, למרות שהם מציעים מפרט מתקדם. לדוגמה, מכשיר הדגל של החברה, ה-Mi 4 מציע מסך 5 אינץ', ברזולוציית 1,080, ערכת מעבדים Snapdragon 801 עם מעבד 4 ליבות במהירות 2.5GHz ומצלמת 13 מגה-פיקסל. המחיר? כ-400 דולר בלבד, לעומת כ-650 דולר, מחירו של גלאקסי S5 חדש.

רוב המכירות של החברה מגיעות מסין, שם פגעה החברה לא במכירות של אפל, אלא דווקא באלו של סמסונג, יריבתה המושבעת. Xiaomi נכנסה לטריטוריה של סמסונג ומציעה אלטרנטיבה אנדרואידית זולה יותר. אולם בחברה יודעים שכדי לצמוח ולהגיע לליגה של הגדולות, עליה להתבונן על השווקים שמחוץ לסין. זאת אחת הסיבות שלפני כשנה גייסה החברה את הוגו בארה, ששימש כסגן נשיא בגוגל וכ"פנים" של האנדרואיד ומינתה אותו לסגן נשיא בחברה. בראיון שנערך עימו לאחרונה הוא פסל את ההאשמות בנוגע להעתקה מאפל, ואמר ש"כולם מושפעים מכולם". לדבריו, אפל מושפעת מאנדרואיד בפיתוח ה-iOS ומושפעת מ-HTC בעיצוב. לדבריו, הסוד להצלחה של Xiaomi הוא בכך שהם אינם מכנים את לקוחותיהם לקוחות כמו מיקרוסופט או משתמשים כמו גוגל, אלא "מעריצים", וגם הקשר עימם הוא יומיומי עם פורומים פעילים ביותר.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים:

הגרסה החדשה של Any.Do רוצה לעשות לנו סדר בחיים

כך זה נראה כשרחפן מלווה אתכם למסיבה וכשאשפה מספקת אינטרנט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן