להטעין את הסמארטפון בכיס: האם הז'קט החדש של טומי הילפיגר הוא חלוץ מהפכת המכשור הלביש?

השילוב בין לבוש לטכנולוגיה הוא לא ממש טרנד חדש, ההפך. כבר תקופה ארוכה שהחברות המובילות בעולם הטכנולוגי עושות מאמצים לשלב את המוצרים והפיתוחים שלהן בפרטי לבוש שונים (החל מהמשקפיים של גוגל וצמידי הניתור המוכרים ועד לשבבים המורכבים בחולצה ובנעליים, למשל), בעוד גם חברות אופנה שונות, מצידן, לא נותרות מאחור ומתחילות לפזול לעבר השוק המתפתח.

אחת מרשתות האופנה המובילות אשר משקיעה מאמצים רבים בכיוון היא זו של המעצב טומי הילפיגר. המותג המוכר והנפוץ מקושר בעיקר לבני הדור הצעיר, ומנהלי השיווק ממשיכים לנסות ולמתג אותו כחדשני ופורץ דרך. הפעם, בהחלט נראה שהם בכיוון.

לאחרונה השיקו בבית האופנה ז'קט חדש ומסקרן במיוחד. אמנם עדיין לא מדובר בלבוש "חכם" והז'קט לא נושא שבבים או חיישנים אשר ידעו לנתר את פעילות גופנו או מדדים אחרים, והוא גם לא "ידע" לשנות את אורכו בהתאם למזג האוויר. אך הוא בהחלט יוכל לסייע בסיטואציה בה נתקלו מיליוני בני אדם פעמים רבות – ולהציע פתרון פשוט ויעיל כשתתקעו מחוץ לבית עם מכשיר סלולרי בעל סוללה מרוקנת.

לוחות סולריים במקום הדפס

גם הטכנולוגיה בה נעזר הילפיגר בז'קט הנוכחי היא ממש לא "הצעקה האחרונה" של הפיתוחים ברחבי העולם. הילפיגר למעשה עיצב ז'קט מיוחד (דגם אחד מעוצב לגברים והשני לנשים), אשר בגב הז'קט ממוקמים לוחות סולריים קטנים. הלוחות הסולריים לוכדים את קרני השמש וממירים אותם לחשמל – אותו תוכלו לצרות באמצעות כבלים מיוחדים אשר נמצאים בכיסי הז'קט. בכיסים תוכלו למצוא שקעי מיקרו מיוחדים להטענת הסלולרי, כמו גם שקעי USB להטענת מגוון רחב של מכשירים. הסוללה אשר אוגרת את החשמל המופק מהלוחות מסוגלת להטעין מכשיר סלולרי 4 פעמים ברציפות (כאשר היא טעונה במלואה).

הז'קט החדש. יהפוך ללהיט? | מתוך אתר החברה

הז'קט החדשני אמנם נשמע מורכב וכבד – אך לאמיתו של דבר הוא נוח וקל משקל (יחסית). אחד המאפיינים המוצלחים היא יכולת הבחירה של לובש הז'קט – אשר יכול לבחור להוריד את הלוחות הסולריים מגב הז'קט (כמו גם את הסוללה), ולהשתמש בז'קט כז'קט רגיל וסטנדרטי, עם חתימת המותג של טומי הילפיגר, כמובן. הלוחות עצמם הם קלי משקל וגמישים במיוחד בזכות פיתוח חדשני של חברת Pvilion, אשר הצליחה לייצר לוחות סולריים מתפקדים באמצעות סיליקון קל משקל.

הז'קט מופץ בימים אלו ברחבי העולם ויימכר במהדורה מוגבלת בלבד, לכבוד עונת החגים בעולם הנוצרי במהלך החודש הקרוב (החל מחג ההודיה האמריקאי ועד לחג המולד). הוא יהיה זמין במגוון חנויות ברחבי ארה"ב, אירופה, דרום אמריקה ואסיה, ויהיה זמין גם בחנות הווירטואלית באתר החברה. על פי פרסומי החברה, מכירו יעמוד על 599 דולרים). גם הילפיגר עצמו יצע בהודעה והכריז כי הוא "מוקסם מהשילוב בין העיצובים המסורתיים לבין הטכנולוגיה החדישה". לדבריו, מער לעיצוב הז'קט, אנשי החברה ניסו לחשוב "מה הלקוחות שלנו באמת צריכים". אז עלה הרעיון לסייע להם באחת הסוגיות הבוערות ביותר לבני הנוער כיום – היא הטענת המכשיר הסלולרי בכל מקום ובכל זמן.

העובדה שמדובר במהדורה מוגבלת בלבד מרמזת על כך שגם הילפיגר עצמו מעדיף לבצע "טבילת אש" זהירה בתחום המתפתח, ולנסות ולגשש בזהירות את מידת הנכונות של הלקוחות ברחבי העולם להתחיל ולשאת טכנולוגיה על גבם (ולמעשה להפוך למטענים אנושיים). אין ספק כי מדובר ביישום בסיסי וראשוני למדי – אך גם בגימיק משעשע, ובפתרון לא רע בכלל לסוגיית הטענת המכשיר הנייד. וכמובן שבסופו של יום, הוא יוכל לחמם אתכם במהלך ימי החורף הקרים. לא בזכות טכנולוגיה מתקדמת, אלא פשוט כי מדובר בז'קט.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן