להיות ביל גייטס: ארבעה הרגלים של המנהיגים המצליחים ביותר

למנהיגים הגדולים ביותר יש מכנים משותפים רבים. זה משהו ששמנו לב אליו אחרי שנים בהן הלכנו בחברות שונות בעולם כדי לערוך ראיונות, להציג פרזנטציות או לייעץ. השכיחות של הרגלים גדולים היא למעשה ברורה מאוד. מנהיגים גדולים מפקדים על חדר מיד כשהם עומדים ומדברים. הם לא מפחדים לספר בדיחה, אבל הם יודעים מתי לחזור חזרה לעסקים. הדלת שלהם פתוחה לכולם, לא משנה מה הדרגה או התפקיד שלהם. אנשים להוטים ללמוד מהם, ומונעים מתחושת השליחות שלהם. מנהיגים גדולים עושים את הבלתי אפשרי בכל יום, ומדליקים את התשוקה ואת החדשנות ברחבי הארגון.

אבל, מנהיגים גדולים באמת, כפי שאנחנו יודעים גם, הם מעטים. למעשה, מחקר של האגודה לניהול משאבי אנוש בארה"ב טוען כי היכולת להוביל, שהיא ההיבט הקריטי ביותר בהצלחת עסק, לוקה בחסר בקרב עובדים ומחפשי עבודה כיום. זה די מצער כשלוקחים בחשבון את ההשפעה של מנהיג פנטסטי. כדי להיאבק במגמה הזו, ערכנו רשימה של ההרגלים השכיחים של המנהיגים המצליחים ביותר.

1. דחף

להט, יוזמה, החלטיות: קראו לזה איך שאתם רוצים, אבל זה ברור. המנהיגים הטובים ביותר יודעים להיכן הם הולכים, ומזיזים הרים כדי להגיע לשם. מה שמרומם את המנהיגות שלהם הוא היכולת להוות השראה לאחרים כדי לחלוק את הדחף שלהם. השילוב של להט והשראה מאפיין מנהיגים גדולים רבים כמו סטיב ג'ובס, נלסון מנדלה ואלון מאסק, אשר אמר, "אם משהו מספיק חשוב, אפילו אם כל הסיכויים נגדכם, אתם עדיין צריכים לעשות זאת". זה לא במקרה שהמייסד השותף של פייפאל ומנהיג SpaceX וטסלה כל כך להוט – ההחלטיות שלו הייתה מפתח להצלחה שלו.

2. מומחיות

ידע הוא כוח ומנהיגים אשר משרים ביטחון יודעים על מה הם מדברים. הם עשו את המחקר שלהם ומגיעים לפגישות ודיונים חמושים בעובדות, ניואנסים ואפשרויות בידיים שלהם. צוותים מגיבים לידע שלהם עם אמון. לכן הווארד שולץ, מנכ"ל סטארבקס, דיבר בפומבי על חשיבות הגיוס של אלו שבאמת חכמים – אפילו חכמים יותר ממנו – במטרה ללמוד מהם. מנהיגים גדולים אף פעם לא מפסיקים ללמוד על הארגון, התחום או התעשייה שלהם. הם תמיד מנסים להשתפר.

מנהיגים גדולים מסתכלים קדימה בהחלטיות | צילום: fotolia

3. גמישות

מעקב אחר תכנית מתוכננת לפרטים היא לרוב מפתח לפרויקטים, צוותים וחברות מוצלחים. אך לעיתים קרובות יותר מכך, אפילו תוכניות פשוטות סוטות ממסלולן בשל נסיבות לא צפויות או עיכובים. המנהיגים הטובים ביותר לוקחים את השינויים האלה בצעד ארוך, בעודם יודעים שרוגע והובלה בכיוון אסרטיבי יכולים להציל את היום. כפי ששריל סנדברג, מנהלת התפעול הראשית של פייסבוק ומחברת הספר העסקי המשפיע ביותר של העשור כתבה, "קריירות הן בית כושר ג'ונגל, לא סולם". הסוג הזה של חשיבה גמישה – ידיעה שיש הרבה דרכים להצלחה, הוא מאפיין של מנהיגים גדולים.

4. נדיבות

בין אם בזמן, צדקה או הרעפת שבחים, ולרוב עם כולם, המנהיגים הגדולים ביותר הם לרוב גם הנדיבים ביותר. ביל גייטס הוא דוגמא נהדרת לכוח הנדיבות. לא רק שהוא מוערך ברחבי העולם, אלא שהקרן שלו, קרן העברת הצדקה הגדולה בעולם, פועלת למיגור העוני ולשיפור החינוך. אם אתם חושדים במוניטין הנהדר שלו ובנדיבות שקשורה אליה, אתם צודקים. כעת, חשבו על המנהיגים בחיים שלכם שתרמו לכם בצורת מנטורינג או אימון ועשו שינוי משמעותי בדרך המקצועית שלכם. האם הם לא היו חלק מהמנהיגים המחויבים והמרשימים שהכרתם? חשבו גם על המנהיגים שחולקים את הקרדיט יחד עם הצוותים שלהם ומזהים עבודה שמבוצעת היטב, ומעריכים הישגים שהושלמו בין אם הם קטנים או גדולים.

אלו האנשים ששמים צוותים במצב נינוח, מהווים השראה ואמון אפילו בתחומים חדשים שטרם נחקרו, ומורים על נאמנות. הם חלק מהמנהיגים הגדולים ביותר בשל הרצון שלהם לחלוק את הזמן, הידע והקרדיט עם הצוותים שלהם.

רוצים לעקוב אחר צעדי המנהיגים הגדולים ביותר ולהפוך לסוג של בעלי החזון שלוקחים צוותים מאפס לגדולה? אמצו את ארבעת ההרגלים של המנהיגים יוצאי הדופן האלו, ובהחלט תהיו בדרך.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן