להיות מרקו פולו: סין מחפשת מטייל הרפתקן שישווק אותה מחדש למערב

כאשר מרקו פולו הגיע להאנגג'ואו שבסין לפני 700 שנה, הוא לא תאר לעצמו שבביקורו ההיסטורי הוא יוצר את משרת החלומות של המאה ה-21.

מחר יבחר אדם בר מזל אחד שיהפוך למרקו פולו המודרני, יקבל טיול חינמי של 15 יום אל העיר העתיקה עתירת הנוף, האנגג'ואו ושכר של 55 אלף דולר תמורת משרה חלקית לקידום העיר לקהל הבינלאומי. המשימה של מרקו פולו המודרני שיבחר תהיה להגיע ל-10,000 אוהדים בפייסבוק, אלף עוקבים בטוויטר ולהעלות 15 ציוצים ופוסטים על האנגג'ואו בכל חודש.

מתוך 700 מתמודדים מרחבי העולם שנבחנו על הידע שלהם על סין, התמצאותם במדיה החברתית ורוחם ההרפתקנית, הגיעו אל הישורת האחרונה 5 פיינליסטים מאוסטרליה, רומניה, ארה"ב, שוויץ וצרפת.

האנגג'ואו, עיר של 9 מיליון תושבים הממוקמת על חופה המזרחי של סין ומרוחקת כ-100 ק"מ מבייג'ין, היא אחת הערים העשירות במדינה. בחודשים האחרונים עלתה העיר לכותרות בשל חברת המסחר האינטרנטית, עליבאבא המתכוננת להנפקה בארה"ב ופועלת ממנה. אך במשך שנים מוכרת העיר בעיקר בשל נופיה הייחודיים ובפרט האגם המערבי המוכר כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו וכן התעלה הגדולה – דרך המסחר העתיקה בין האנגג'ואו ובייג'ין.


האגם המערבי בהאנגג'ואו. אתר מורשת עולמי | צילום: shutterstock

ההיסטוריה של העיר, האקלים הנוח והאווירה הקסומה, משכו אליה בשנה האחרונה 97 מיליון תיירים שתרמו 6.5% לתמ"ג שלה. יחד עם זאת, רק 3.16 מיליון מביניהם היו זרים וזו ירידה של 4.6% לעומת השנה שעברה. לא מדובר בתופעה מקומית: זרם התיירים הזרים לסין ירד ב-2012 ב-2.2% ובשנה שעברה ב-3% נוספים, כאשר הירידה החדה ביותר נרשמה בקרב היפנים (23.8%) שגל הפגנות ושנאה נגד ארצם, גרם להם להוציא את השכנה מרשימת יעדי הביקור שלהם. 

מינוי מרקו פולו המודרני הוא השיא של תוכנית רחבה יותר של כמיליון דולר שנועדה להפוך את המגמה ולעודד יותר תיירים זרים להגיע אל העיר. במהלך השנה וחצי האחרונות הושקו 4 קמפיינים בפייסבוק, טוויטר, פינטרסט ויוטיוב. "הספר של מרקו פולו הוא המסמך החשוב ביותר דרכו למד העולם המערבי להכיר את סין", אומר לי הונג, מנהל וועדת התיירות של האנגג'ואו. "הוא השתמש בביטויים כמו 'עיר גן עדן' ו'מפוארת' כדי לתאר את העיר, אך כיום האנגג'ואו כבר אינה מוכרת כל כך במערב. אנחנו מאמינים שהחייאת הקונספט של מרקו פולו, על ידי מטייל נלהב שיהפוך לדובר שלנו תהיה גישה טובה להבאת האנגג'ואו לעולם".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן