להלחם בתחנת רוח: חברת אנרגיה סינית תובעת את אובמה

יצרנית הציוד הכבד Sany הודיעה בסוף השבוע כי תתבע את נשיא ארה"ב ברק אובמה. זאת בשל פסיקתו בעניין ארבע חוות רוח באורגון שרכשה השנה חברת הבת שלה, Ralls.

סאני כבר הגישה בעבר תלונה נגד אובמה בוועדה להשקעות זרות בארצות הברית, בבית משפט מחוזי בוושינגטון, בטענה כי פסיקתו של הנשיא מונעת מן הבעלים של חוות הרוח באורגון את זכויותיהם החוקתיות.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

שופט בית המשפט המחוזי יבחן את המקרה ב-28 בנובמבר. לדברי החברה, אם ידחה בית המשפט המחוזי את תלונתה, היא תפנה לבית המשפט העליון בארה"ב.

חוות רוח | צילום: רויטרס

סאני הוא אחת מיצרניות הציוד הכבד הגדולות ביותר בסין. Ralls מהווה את חוד החנית של החברה בנושא ייצור אנרגיה ירוקה. הבית הלבן, מנגד טוען כי האשמה בביטולו של הפרויקט מוטלת על כוחות עליונים – מיקומו הרגיש של הפרוייקט.

Ralls תכננה להתקין במקום תחנות רוח שנעשו בידי סאני, ואשר תהיינה קרובות לאתר ימי באורגון, אשר משמש לניסויים בכלי טייס בלתי מאוישים – טכנולוגיה רגישה ויקרה. אובמה הורה ל-Ralls לסגת מהפרויקט. זו ההיתה הפעם הראשונה מאז 1990 שנשיא ארצות הברית מונע עסקה באופן רשמי על רקע בטחוני.

"צעד זה גרם לנו הפסדים של יותר מ-20 מיליון דולר כתוצאה מהשקעות, מלבד הפסדים עקיפים", אמר מנכ"ל Ralls במסיבת עיתונאים בבייג'ינג. Ralls טוענת כי אובמה חרג מסמכותו בקביעת תנאי המכירה, וכי לא התייחס לחברה באופן שווה כפי שנדרש על פי החוק. עם זאת, ההערכה היא כי סיכויי סאני לזכות בתביעה הם קלושים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן