להציג מול משקיעים – 5 טעויות נפוצות ואיך להמנע מהן

מי מאיתנו לא היה רוצה לפעמים להיות זבוב על הקיר? כולנו, זה ברור.

ומה הקיר הכי אטרקטיבי? הקיר עליו נשען כיסאו של שופט תחרות יזמות חשובה, מנהל אקסלורטור או חממה וכמובן קירות חדר הישיבות בקרן גדולה. שם, מתקבלות ההחלטות אשר מעניקות לרעיונות וחלומות הזדמנות להפוך להצלחה. אז כמובן שלכל אחד ממקבלי ההחלטות הללו יש גישה שונה – מנהל השקעות בקרן מחפש דברים שונים ממנהל חממה או שופט בתחרות, אך כשמדובר בהשארת רושם חיובי, התבלטות מעל המתחרים, העברת מסר נכון והנעה לפעולה רצויה, ניתן לזהות מספר קווים מנחים.

אז הנה הזדמנות, לקבל קצת מידע מבפנים וללמוד מציטוטים אמיתיים הנאמרים ע"י האנשים אותם אתם רוצים לשכנע שאתם הדבר הבא.

1. "לא הבנתי איך זה קשור"

חברים, הדבר הראשון והחשוב ביותר- זכרו – אין כזה דבר סיפור או משפט מעלית. בניגוד לכל מה ששמעתם כנראה – אם יש לכם משפט או סיפור שאתם שולפים באופן סדרתי מול כל מי ששואל אתכם מה אתם עושים – אתם טועים בגדול. אין כזה דבר מסר אחיד שמתאים לכולם. לכל אחד מקהלי היעד שאתם פוגשים יש הבנה שונה לגבי הנושא, ידע מקדים שונה, בקיעות בחומר שונה והבנה טכנולוגית אחרת. אם יש לכם אופן קבוע בו אתם מעבירים את הפרזנטציה שלכם הוא כנראה גנרי ולא פוגע. המסר צריך להיות מותאם ומחודד על פי האנשים שאתם פונים אליהם. התאימו את הרמה המקצועית, את חלוקת התוכן ואת הדגשים על פי מה שאתם יודעים שהאדם מולכם מחפש, אחרת הוא לא יבין מדוע פניתם אליו ואיך המידע רלבנטי לו.

2. "אפילו את עצמו הוא משעמם"

התלהבות היא דבר מדבק, גם את הרציניים שבינינו. בעולם עמוס בבעיות קשב וריכוז ועייף מגירויים, חשוב מאוד לעבור מסך. הראו התלהבות, היו אנרגטיים, היישירו מבט אל הצופים בכם ודברו אליהם. אל תדקלמו. יזמים רבים מתפתים לרשום לעצמם נקודות בנייר ולהציץ בהם, דברים שעוברים טוב בהרצאות ארוכות נראים פחות טוב בפרזנטציות קצרות וסרטונים. חלקו את המסרים שלכם למשפטים קצרים וענייניים שקל יותר לזכור אותם. אם עשיתם סרטון, הדגישו את הנושאים גם באופן גרפי.


מה הם באמת חושבים עליכם? | צילום: thinkstock

3. "מזמן כבר הלכתי לאיבוד"

במיוחד כשמדובר בטכנולוגיות מורכבות, חשוב לחלק את התוכן שלכם לחלקים ברורים ומסודרים אשר יארגנו את כל המידע באופן אכיל ולעיס. בליל מידע הוא משהו שקשה לעקוב אחריו. פתחו כל פסקה בשאלה שתמקם את השומע בהקשר הנכון, כמו לדוגמא – "למה הרעיון הזה מתאים לך?" "למי הרעיון הזה מיועד?" "מה השוק של הרעיון?", לאחר כל שאלה המשיכו את הפרזנטציה והעניקו תשובה לשאלות. השאלות יאפשרו לקשב של השומע להתחדד ולחזור אליכם אם הלך לאיבוד. בנוסף, כך תוכלו לשים דגש על הדברים החשובים לכם.

4. "אז מה זה בעצם עושה?"

חלקו את המידע לנקודות. נאומים עובדים יפה כשיש לכם הרבה זמן, אבל אם חשוב לכם להגיד שהרעיון שלכם טוב גם בגלל זה וגם בגלל זה ובעיקר בגלל זה, אמרו כל אחד מהם בנפרד, מספרו אותם, קחו נשימה בין לבין והדגישו את הנקודות בתנועות הידיים שלכם. אנשים, במיוחד ישראלים שהיו בצבא, קולטים יותר טוב דברים ממוספרים, אל תאתגרו אותם בשליפת המידע החשוב מתוך הסיפור אותו אתם מספרים.

5. "נו, זה שהיה לו את הקטע הזה"

השתילו "הוקים"- סימנים זכירים, בתוך הפרזנטציות שלכם. יזם ששתה את המים שיצאו ממכונת הטיהור שלו, יזמית שצילמה את הבן שלה משחק באפליקצית ילדים שפיתחה, אלה דברים שזוכרים. אבל אל תתפתו – זכרו כי מדובר בפרזנטציה רצינית, אל תצאו מגוחכים ואל תעשו קטע שיזכרו אותו לרעה. שלא כמו בפרסום, יש הוקים שהם הוקים רעים. אם תזכרו בתור זה שלבש את החולצה הצהובה המזעזעת, זה לא בטוח יקח אתכם רחוק.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים:

כלי חדש של פייסבוק יעזור לכם לעשות סדר בניוזפיד שלכם

גיוס: Octopus הישראלית מגייסת 2.5 מיליון דולר

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן