"להרוויח זה טוב, להרוויח ולעשות טוב זה נהדר": ג'ון מדבד נערך לכנס Forbes Socialize 15

ג'ון מדבד כבר ראה דבר או שניים במהלך הקריירה שלו. אחד המשקיעים המצליחים, המסקרנים והמנוסים הפועלים כיום בישראל כבר רשם שורה ארוכה של הצלחות בנאסד"ק, ולאחרונה החליט להקים בישראל את אחת היוזמות המסקרנות והמתקדמות בתחום הפיננסים: קרן "OurCrowd", אשר משמשת כפלטפורמת השקעות על בסיס מימון המונים, ומאפשרת למשקיעים מכל העולם לקחת חלק בהשקעות הקרן (גם עבור סכומים נמוכים במיוחד) – ולהשתתף ברווחים.

מדבד הקים את הקרן כבר לפני למעלה משנתיים, ובמהלך התקופה הלכה וצמחה הפעילות עד שהפכה לאחת הקרנות הגדולות בעולם מסוגה. כיו, הוא מספר, משקיעה הקרן ב-57 חברות (כ-80% מהן ישראליות), ולמעלה מ-7,000 משקיעים מרחבי העולם לוקחים חלק בפעילות ומשקיעים בקרן סכומים שונים.

"האקוסיסטם השתנה", הוא אומר בראיון מיוחד לפורבס ישראל, לקראת כנס פורבס ליזמות חברתית טכנולוגית אשר יערך ב-25 לפברואר בתיאטרון "הבימה", ובו ינאם גם מדבד עצמו. "גם תחום המימון הפוך לדמוקרטי יותר מדי יום. פעם, אם רצית להשיג מימון למיזם ולא הכרת אנשים בברנז'ה, לא היה לך הרבה סיכוי. היום המצב השתנה, הכח עובר לאנשים הקטנים".

להרשמה לכנס 

להרשמה לתחרות 

"אנחנו אוהבים להתגאות בהצלחה בשלושה ממדים", הוא ממשיך, ומסביר את חשיבותו של תחום ההשקעות החברתיות, כפי שהוא תופס אותו. "הראשונה היא הרווח הכלכלי של המשקיע ושל היזם. השנייה היא הרווח של החברה או המדינה, כשהצלחת המיזם מכניסה כספים, מייצרת מקומות עבודה, משפרת את התדמית ומעודדת את תחום היזמות והחדשנות בחברה. והשלישית היא הרווח של האנושות כולה, כשחברות חדשות מפתחות טכנולוגיה אשר תוכל לסייע לחייהם של בני אדם ברחבי כדור הארץ".

"תראה למשל את חברת ReWalk", מתגאה מדבד. "היא אחת החברות המוקדמות בהן השקענו. המשקיעים הרוויחו סכומים אדירים בזכותם, מדינת ישראל זוכה לחיזוק נוסף של התדמית כמובילה עולמית בתחום הטכנולוגי, וכמובן שמיליוני נכים ברחבי העולם יוכלו לזכות בשדרוג אדיר באיכות החיים בזכות הפיתוח. לשם אנו הולכים כיום, אנשים רוצים רווחים, וגם להשפיע לחיוב. כי להרוויח כסף זה טוב, אבל להרוויח כסף ולעשות טוב זה נהדר". 

בנוסף לנאומו בכנס, מדבד יעניק גם פרס מיוחד לסטרט-אפ הזוכה בתחרות הסטרט-אפים החברתיים אשר נערוך, ימים ספורים לפני הכנס. "אני רוצה לתת פרס עם משמעות, לא עוד גביע נחמד שיהיה אפשר להניח על השולחן", הוא מסביר. "הסטרט-אפ אשר יזכה בתחרות יכנס לתהליך בחינה אצלנו בקרן, בסיומו, אם ימצא מתאים, נציג אותו למשקיעים ונפתח לו אפיק השקעה מיוחד למול אלפי המשקיעים שלנו ברחבי העולם". מדבד מספר כי חברה נוספת אשר זכתה בתהליך דומה לאחרונה, גייסה כבר מאות אלפי דולרים – ועוד היד נטויה.

"האקוסיסטם משתנה". מדבד | צילום מסך: מתוך יוטיוב

"אנחנו מתכוונים לבחון את הסטרט-אפ לעומק, ולעשות עבודה רצינית מאוד", הוא מדגיש.
בכנס המדובר יבחנו מדבד ועוד שורה ארוכה של נואמים ואנשי מקצוע מובילים האם אנו אכן עומדים בפיתחו של עידן "ההשקעות החברתיות" כפי שטוען מדבד. אחת הסוגיות המסקרנות ביותר אשר יעלו בכנס נוגעת למקומה של ישראל במגמה העולמית – ולשאלה האם ישראל אכן יכולה למצב עצמה כמובילה עולמית בתחום המתפתח?

למדבד יש תשובה ברורה בעניין. "אין לי ספק שישראל יכולה להיות מהמובילות בעולם בתחום", הוא אומר. "היזמים הצעירים פה מעולים שבמעולים. תוסיף לכך את העובדה שהצעירים הישראלים מסתובבים בכל העולם, ולא חוששים להגיע למקומות נידחים, אליהם האמריקאי הממוצע כמעט ולא מגיע. הצעירים הישראלים נחשפים לבעיות שונות – ומיד חושבים כיצד יוכלו לפתור אותן".

"אני מקווה ומאמין שהכנס יקדם את התחום אפילו יותר", הוא מסכם. "כנס בסדר גודל כזה יוכל להביא לגל חדש של השקעות ושל שינוי תפיסה, ואני מאמין שהוא אכן יפרוץ את הדרך. היזמות הרי זורמת לנו בעורקים, וכעת היא משנה את פניה – וכדאי שנתאים את עצמנו בהקדם".

לאתר הכנס

רוצים להשתתף בכנס? דוברים וחסויות: 054-4446803

או באימייל: [email protected]

 


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן