להתמודד ביחד: כך הופכת אפליקצייה אחת את חייהם של חולי סוכרת לקלים יותר

בישראל חיים כיום לפי הערכות קרוב ל-650 אלף חולי סוכרת וברחבי העולם כל אדם עשירי סובל מן המחלה. מספר החולים בסוכרת מסוג 2, הנגרמת בשל מעמידות לאינסולין ברקמות הגוף, נמצא בעליה מתמדת בשל תופעת ההשמנה והעדר פעילות גופנית. מדובר באחת הבעיות הרפואיות המרכזיות איתן מתמודד העולם המערבי בשנים האחרונות. המחלה דורשת הקפדה על אורח חיים בריא ושמירה מתמדת על איזון רמות הסוכר בגוף. היא גם דורשת טיפול מתמיד בתרופות רבות וכל אלה מקשים את חייהם של החולים וגובים פעמים רבות מחיר נפשי כבד.

עם התובנה הזו, החלו ישי קנובל ושלומי אפללו, היזמים מאחורי אפליקציית HelpAround, לחשוב על פתרון טכנולוגי חברתי שיותאם בדיוק לצרכיהם של חולי הסוכרת. האפליקציה שפיתחו היא למעשה פלטפורמה שמאפשרת לחולים לשוחח, להחליף עצות וחוויות וגם לבוא לעזרת חולה הנמצא באזור שאינו מצויד בתרופות או בערכת בדיקה. כך נוצרים קשרים חבריים בין זרים מוחלטים החולקים התמודדות משותפת עם מחלת הסוכרת, ומאפשרים להם התמודדות קלה יותר עם המחלה.

האפליקציה הושקה ביולי 2014 והשיתוף מצליח לזלוג גם לעולם האמיתי והמהווה קבוצת תמיכה וירטואלית לחולים. מכאן מקווה החברה להמשיך להתפתח ולגדול.

HelpAround לוקחת חלק בפרויקט "הדור הבא של המנהיגות הכלכלית", במרכזו יתקיים ב-25 בפברואר כנס היזמות החברתית והטכנולוגית של פורבס ישראל ו-Socialize15 בתיאטרון הבימה.

בשונה מהמגמה שהכרנו עד היום, בה לוקחים חלק מיזמים חברתיים ללא מטרות רווח, בשנים האחרונות פותחו מודלים כלכליים המאפשרים שינוי חברתי משמעותי יד ביד עם יצירת רווח עבור היזמים. במסגרת הכנס נקיים את תחרות המיזמים החברתיים הראשונה בישראל, אשר מטרתה לבנות אקו-סיסטם עבור אותם מיזמים בכדי לסייע להם להגשים את החזון של הפיכת ישראל ליצואנית מספר אחת בעולם בתחום ה- Tech for Impact בתוך חמש שנים – ואת היזמים, לשגרירים שלנו בעולם כולו.

בין היתר ישתתפו בכנס שר האוצר לשעבר ויו"ר מפלגת "יש עתיד" יאיר לפיד, יו"ר מפלגת "כולנו" משה כחלון, אחד החוקרים המובילים בעולם בתחום הכלכלה ההתנהגותית, הפרופסור שלמה בן ארצי, יו"ר רשת קופיקס אבי כץ, נשיא התאחדות התעשיינים אמיר חייק ועוד רבים אחרים. הרשמו והבטיחו את מקומכם.

– להרשמה

– לאתר הכנס

רוצים להשתתף בכנס? דוברים וחסויות: 054-4446803
או באימייל: [email protected]

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן