לוח הזמנים החדש של הרכבת נכנס לתוקף: העובדים מוחים והעיצומים מתחילים

עובדי רכבת ישראל החלו הבוקר (א') בעיצומים עם כניסתו לתוקף של לוח הזמנים החדש. לטענת העובדים, ההיערכות ללוח הנסיעות החדש היתה לקויה.

"הנהלת החברה מפקירה את שלום הנוסעים והעובדים", האשימו היום העובדים, "ההתנהלות היא מחדל שעלול לעלות בחיי אדם". העובדים טוענים כי למרות הקמפיין הראוותני של הנהלת הרכבת באשר ללו"ז החדש, הוא כבר גורם לתקלות חמורות בגלל ההיערכות בנושא כוח אדם , הקרונות והציוד.

בהודעת הוועד נאמר עוד "חמור ומצער שהנהלת הרכבת, שהודתה לא אחת במחסור הקשה בכוח אדם, לא לקחה בחשבון את כל הנושאים שהתראנו עליהם במשך חודשים. עכשיו, לצערנו, נוסעי הרכבת ישלמו את המחיר של אוזלת היד של ההנהלה".

ניקה שימחוביץ', יו"ר ועד עובדי הרכבת אמר היום למעריב: "במשך חודשים רבים הצפנו, בכתב ובעל פה, את כל הבעיות באשר לתת תקינה חמורה, ובאשר למחסור בציוד. למרות זאת, הנהלת הרכבת בחרה להתעלם ולצאת ללו"ז האביב, למרות שאין לרכבת שום יכולת לבצע אותו. הבוקר קרה מה שחששנו ממנו ויש אינספור תקלות, עיכובים ועומסים חריפים. אני לא ממליץ לאף נוסע לנסוע עם נהג שעובד עשרה ימים ברצף, ללא מנוחה, דבר שקורה ברכבת כמעט כל יום".בהנהלה דוחים את טענת העובדים וגורסים כי לא נרשמו שיבושים. בהודעת החברה מהבוקר נאמר: "הרכבת יצאה היום בלוח זמנים חדש, שמטרתו שיפור השירות ללקוחות והגדלת תדירות הרכבות על ידי הוספה של כ-50 רכבות ליום, ומעל ל-500 עצירות נוספות בתחנות".

צילום: דוברות רכבת ישראל

"הפעלתו של לוח הזמנים נעשתה תוך שמירה על כל ההסכמים הקיבוציים בין הנהלת הרכבת ו-וועד העובדים, תוך קיום כל הוראות הבטיחות. נציגי ההנהלה מקיימים הידברות שוטפת ומתמשכת עם נציגי הוועד. במסגרת זו התקבלו והוטמעו בלו"ז החדש הצעות רבות של נציגי העובדים, הנוגעות לתפעולו של הלו"ז".

"צר לנו כי דווקא באירוע כה משמעותי לחברת הרכבת, בוחר ועד העובדים לנצל את כוחו לרעה ולאיים בשיבוש הלו"ז החדש, אשר נועד לשפר את השירות לנוסעים. זאת על בסיס טענות שווא, ובניסיון שתכליתו היחידה הינה הפעלת לחץ בלתי ראוי, על מנת לסחוט פעם נוספת את הקופה הציבורית".

לכתבה המקורית

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן