לוקחים אחריות: הממשלה תקצה קרקע ממשלתית ל"פינוי בינוי"

שר הבינוי והשיכון, אורי אוריאל, הציג היום (א') במסיבת עיתונאים שערך בירושלים תכנית "פינוי-בינוי" חדשנית – המשנה את כללי המשחק בתחום ההתחדשות העירונית. על פי התכנית החדשה, הממשלה תיקח אחריות על פרוייקטים של פינוי בינוי. היא תקצה קרקע ממשלתית – כך שהמפונים מדירותיהם יוכלו לעבור לדירות חדשות – מיד אחרי שיצטרכו לעזוב את דירותיהם הישנות.

שר האוצר יאיר לפיד אמר על התכנית: "תהליך פינוי בינוי לא הולך. במסגרת התכנית החדשה אנחנו פותרים את צוואר הבקבוק שבא לידי ביטוי בחששות של הדיירים. החששות של הדיירים מפני איבוד הנכס שבידיהם לא קיימים – שכן הפרויקט מוקם קודם לעזיבתם את דירתם ובסמוך אליה".

אורי אריאל | צילום: דוברות הכנסת

ניסים אחיעזרא, מנכ"ל חברת דוניץ, שבונה פרויקטים של פינוי בינוי – אמר כי התכנית לא פרקטית. "ראשית למדינה אין קרקעות במקומות הקלאסיים של פינוי בינוי כמו תל אביב רמת גן וגבעתיים, ושנית – הדירים לא יסכימו להתפנות יותר מהר כי הממשלה מחתימה אותם".

ובתוך כך, אחרי דיונים שערכו כשבע שנים וחצי בוועדת התכנון המחוזית והמקומית – אושרה תכנית "ת"א 2005" שבמסגרתה ייבנו כ-35,000 דירות חדשות בתל אביב. בכלל זה, אזור התחנה המרכזית יהפוך לקומפלקס של מלונות תעסוקה ומגורים.

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן