לחפש זהב בשמיים: כאשר משאבי כדור הארץ הולכים ואוזלים, זה הזמן להתחיל ולנצל את משאבי החלל

כרייה בחלל עוברת בשנים האחרונות ממחוזות המדע הבדיוני אל המציאות המסחרית. המטרה – להרחיב את יכולת השיוט האנושי בחלל.

בתוך שלוש שנים, שתי חברות מתכננות משימות כריה על אסטרואידים חולפים. כאשר אפילו בסלע חללי ממוצע, ניתן למצוא שפע מתכות יקרות כמו פלטינה וזהב שיספקו את הדרישה בארץ לעשרות שנים, ברור מדוע כבר זמן רב מפנטזים רבים על רעיון הכרייה החללית.

בעוד שהורדת כמויות גדולות של מתכות מהשמיים אל הארץ היא בלתי אפשרית, מספר יזמים בעלי אמצעים, בשיתוף נאס"א, ינסו להתמקד בהקמת "תחנות דלק חלליות" שיספקו לספינות חלל אספקה בצורת מינרלים שיופקו מאסטרואידים.

למצות את משאבי החלל | מתוך יוטיוב

"אנחנו חולמים" מכריז אתר האינטרנט של "תעשיות חלל עמוק" (DSI), כאשר בקרע מופיעה תמונה של תחנת חלל עגולה המחוברת לאסטרואיד ענק, אך מה שהם מגדירים כצעדים הראשונים בפיתוח משאבי החלל החיצון, הולכים להפוך בקרוב למציאות.

ההעדפה היא לשימוש בחמצן ומימן, הנמצאים בתרכובות שונות הנפוצות בסלעים החלליים. האנרגיה שמשתחררת כאשר מימן וחמצן נקשרים ליצירת מים, יכולה לשמש כדלק להנעת טילים. כבר בתחילת 2016 יצאו הלוויינים הראשונים של DSI לסקור את החלל ולחפש אסטרואידים פוטנציאלים. כך תעשה גם המתחרה, "משאבים פלנטריים".

"אלה הם הפירות המוכנים לקטיפה של מערכת השמש", אומר אריק אנדרסון, מהנדס חלל אמריקאי ומיסד שותף של משאבים פלנטריים, הנתמכת על ידי לארי פייג' מגוגל וריצ'ארד ברנסון מוירג'ין.

"זה מגוחך להאמין שמשאבים מאסטרואידים המרחפים בחלל, יתחרו אי פעם עם המשאבים מכדור הארץ", אומר בראד בלייר, מהנדס כריה וכלכלן. "הסיבה בגינה כריה על אסטרואידים היא הגיונית, היא מכיוון שאנשים יהיו יום אחד היכן שהאסטרואידים האלה נמצאים. אי אפשר להקים מושבה של 80 אלף איש על מאדים מבלי להשתמש במשאבים המקומיים".

מושבות על מאדים. יקיימו עצמן מהמשאבים מקומיים | מתוך יוטיוב

"אנחנו בסופו של דבר נהיה סוג של נווה מדבר", אומר איק טאמלינסון מחלל עמוק. "מקום בו אתם תוכלו לשאוף אוויר, ואנחנו נוכל לספק חומר הנעה".

השלב הראשון של מיפוי האסטרואידים צפוי לעלות כ-20 מיליון דולר, חציים ממימון ממשלתי וחציים מפרסום וספונסרים. שנה לאחר מכן, כבר ישלחו כלים שייקחו דגימות מהאסטרואידים המבטיחים ביותר, וב-2019 מקווים בחלל עמוק לשלוח כבר כלי כרייה פעיל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן