ליברמן: "ארדואן איסלאמיסט קיצוני שלא מעוניין בשיפור היחסים"

על רקע המתיחות המתחדשת בין ישראל לממשלת טורקיה, מוסיף ח"כ אביגדור ליברמן שמן למדורה, ומכנה את ראש ממשלת טורקיה "איסלאמיסט קיצוני".

יו"ר "ישראל ביתנו", העומד גם בראש ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, היה הגורם הישראלי הבכיר ביותר שהגיב עם צאת השבת להאשמות ממשלת טורקיה, לפיהן ישראל הדליפה מידע שקרי ל"וושינגטון פוסט" על כך שטורקיה הסגירה רשת ריגול ישראלית לאיראן.

"אינני מופתע מהאשמותיה של טורקיה ואינני יודע אם בכלל הייתה רשת ריגול כזאת" אמר ליברמן, שיצא בחריפות נגד ראש הממשלה נתניהו לפני שבעה חודשים, עם היוודע יוזמת הפיוס הישראלי-טורקי בפרשת המשט לעזה.

"התנגדותי להתנצלות בפני טורקיה איננה חדשה. סברתי והסברתי שהיא לא תביא לשיפור היחסים בין המדינות אלא רק תפגע במעמדה של ישראל באזור ותשחק לידי הגורמים הקיצוניים במזרח התיכון, וביניהם גם טורקיה של ארדואן, האיסלאמיסט הקיצוני".

מוסיף שמן למדורה. ליברמן | צילום: מרק ישראל סלם

ליברמן, שמאז שיחת הפיוס שבה התנצל נתניהו על הרג הפעילים הטורקים על סיפון המרמרה תוקף בכל הזדמנות את חידוש יחסי טורקיה-ישראל, כתב אתמול ברשתות החברתיות סטטוס נוקב נגד ההנהגה באנקרה ורג'פ טאיפ ארדואן בפרט.

"ההאשמה הטורקית הזו, שישראל עומדת מאחורי הפרסום בכדי להימנע מתשלום פיצויים למשתתפי משט המרמרה, כמו האשמות קודמות של טורקיה, היא חסרת כל בסיס ומוכיחה שוב כי ארדואן אינו מעוניין בשיפור היחסים עם ישראל", כתב שר החוץ לשעבר. "לכן, אני מקווה שכולנו נפסיק להשלות את עצמנו ונבין את המציאות בה אנו חיים ואת ההבדל בין רצוי למצוי".

בתוך כך, גורמים מדיניים בישראל מכחישים כל קשר לדיווח ב"וושינגטון פוסט" וההערכה בקרב פרשנים אמריקנים היא כי מקורה של ההדלפה היא דווקא בקרב גורמים בממשל האמריקני, המאוכזבים מהתנהלותו של ארדואן בסוגיות אזוריות הנוגעות לאינטרסים האמריקניים במזרח התיכון.

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן