ליברמן: "באופן תיאורטי ההסכם טוב לישראל, אבל המבחן הוא הביצוע"

יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, אביגדור ליברמן, התייחס הבוקר (א') בגלי צה"ל להסכם שחתמו ארה"ב ורוסיה, במטרה להביא לפירוק הנשק הגרעיני של סוריה. ליברמן בירך על ההסכם שהוצג על ידי קרי ולברוב, אבל אמר כי יש עוד להמתין ולראות אם בשאר אסד אכן ישתף פעולה.

באופן תיאורטי ההסכם טוב לישראל, אסד מתפרק מאלפי ק"ג של נשק כימי, הוא גם מתפרק מהתשתית שבונה אותו", אמר ליברמן. "אבל המבחן הוא בביצוע ובזה לאסד יש רקורד פרובלמטי. עד לא מזמן הוא בכלל הכחיש שיש לו נשק כימי. לכן אנחנו נוכל להבין מה הכוונות של אסד רק בעוד שבוע, כשהוא אמור למסור את הרשימה המלאה".

ליברמן גילה כי לישראל יש יכולת לבחון את הרשימה הזו, ואת האותנטיות שלה. "אני חושב שלישראל יש הערכה טובה מה יש לאסד, ואחרי שנראה את הרשימה נוכל להגיד אם כוונותיו רציניות או שזו סתם הטעיה. לא צריך לא אופוריה ולא פאניקה".


ליברמן. ימתין לרשימה שיציג אסד | צילום: מרק ישראל סלם

לקראת ביקורו של ג'ון קרי בישראל היום אמר ליברמן כי "צריך להודות לארה"ב, האמריקאים עשו מאמץ כנה, אם הוא יתממש זה יהיה טוב לישראל. עם זאת הלחימה בסוריה לא תיפסק עם ההסכם הזה, אבל בזה אסור לנו להתערב".

לגבי ההשלכות של ההסכם הזה על הזירה האיזורית אמר, "איראן רוצה לנצל את ההסכם הזה כדי לקבל לגיטימציה לתוכנית הגרעין שלה. הם ינסו להגיע להסדרים חדשים שהם לא קיבלו עד היום, אבל אני מקווה שהקהילה הבינלאומית לא תאפשר זאת".

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן