ליברמן: עדיפות בחירות חדשות על עסקת שחרור האסירים הפלסטינים

"עדיפות בחירות חדשות על חזרה לעסקה שהושגה עם הפלסטינים", כך אמר היום (א') שר החוץ אביגדור ליברמן בכנס הג'רוזלם פוסט בהתייחסו למשא ומתן המדיני התקוע.

"אני תומך במגעים", אמר ליברמן, "אני חושב שתחזוקת היחסים חשובה. אנו לא מוכנים לסחיטה. יש לנו שלוש אופציות היום. האחת, לחזור לעסקה שכוללת את המוכנות שלנו לשחרר אסירים. השנייה, קואליציה חדשה. האופציה השלישית היא בחירות חדשות. בלתי אפשרי לחזור לעסקה עם הפלסטינים שהיתה על השולחן. האפשרות השניה גם לא אופציונלית. אנו נעדיף בחירות, אבל לא את העסקה. אנשים צריכים להבין עד כמה זה רציני".

"אנו נמצאים ברגע גורלי", התריע ליברמן, "חייבים להבין שמה שקרה בימים האחרונים זו סחיטה מהצד הפלסטיני". שר החוץ התייחס גם לאפשרות של שחרור פולארד ואמר: "זה נושא אמריקאי. אם אנחנו מוכנים לשחרר טרוריסטים, ברור שאנו מצפים לשחרור פולארד על בסיס הומניטרי ובהקדם".

"עדיפות בחירות חדשות על חזרה לעסקה שהושגה עם הפלסטינים". ליברמן | צילום: מרק ישראל סלם

"הרשות הפלסטינית לא קיימת", אמר ליברמן, "יש שתי ישויות נפרדות – בגדה יש את פתחלנד וברחובות עזה את חמאסטן. הפלסטינים דוחים את הבחירות כבר יותר מארבע שנים. הבחירות לרשות היו אמורות להיערך ב-2010 והיום אנחנו באפריל 2014".

ליברמן גם עקץ את שר הכלכלה נפתלי בנט, שאמר היום כי יש תוכנית לתבוע את אבו מאזן על פשעי מלחמה בבית הדין הבינלאומי. "אני מעדיף לא לדבר כל כך הרבה, אלא להיות יעיל", אמר השר, "אנו עושים יותר מדי רעש ואני מעדיף להביא תוצאות בלי רעש. ההצהרה הזו לא נחוצה. לא צריך ליצור כותרות בכל יום. לפעמים עדיף לשתוק".

דבריו של ליברמן נאמרו בכנס השנתי של העיתון ג'רוזלם פוסט במלון מריוט במנהטן, ניו יורק. הכנס השנה מכיל כמה דוברים בולטים, כאשר מלבד ליברמן ינאמו בהמשך הכנס גם שר התיירות עוזי לנדאו וראש עיריית ירושלים ניר ברקת. עוד דוברים: ראש קק"ל אפי שטנצלר, שגריר ישראל באו"ם רון פרושאור והסנאטור רוברט מננדז.

בפאנל האחרון של הערב ישוחחו על האיומים הבטחוניים חברי הכנסת עומר בר לב, נחמן שי, דוד רותם ומפקד חיל הים לשעבר אליעזר (צ'ייני) מרום.

לכתבה בדה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן