לידיעת בטר פלייס: בארה"ב נשבר שוב שיא במכירת מכוניות חשמליות

בעוד שבארץ נקלעת בטר פלייס ממשבר אחד למשנהו, ומדווחת על נתוני מכירות מעליבים, הגיעו בארה"ב נתוני מכירות המכונית חשמליות בנובמבר זה החודש הרביעי ברציפות לשיא חדש. מודלים חדשים שהפכו חשמליים, כמו פורד ENERGY C-MAX, אף הגבירו את העניין בקרב הצרכנים.

לדברי האנליסט ארון צ'ו מקבוצת MAXIM, נמכרו בנובמבר 7,600 מכוניות חשמליות, ובסך הכל מתחילת השנה נמכרו עד כה 47,500 מכוניות. צ'ו חוזה כי השנה תסתיים עם נתוני מכירות של 56,000 מכוניות חשמליות ו/או היברידיות.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

למרות זאת, עומדים נתוני מכירות המכוניות חשמליות רק על 0.4% ממכירות כלי הרכב השנתיות בארה"ב עד כה; פורד, למשל, מכרה בחודש נובמבר בלבד 177,673 מכוניות.

רכב היברידי של פורד מדגם C-Max | צילום: רויטרס

של בעוד המגמה האיטית (אך יציבה) בקצב מכירת המכוניות החשמליות תלויה בחלקה בתמריצים שונים – מכירות ניסן ליף למשל קפצו אחרי שהיצרנית הציעה הנחות משמעותיות עבור השכרה וקנייה – השקתם של דגמים חשמליים חדשים סייעה כאמור להגברת המכירות.

פורד מכרה בנובמבר 1259 מכוניות מדגם C-MAX ENERGY, חודש בלבד לאחר הצגת הממשק ההיברידי-חשמלי. בכך התקרבו נתוני מכירות דגם זה לאלה של שברולט וולט, אשר מכרה 1519 מכוניות, ועמדה לא רחוק מאחורי טויוטה פריוס plug-in, אשר מכרה 1766 מכוניות בחודש נובמבר.

צ'ו הצביע גם על יצרנית המכוניות החשמליות מעמק הסיליקון, טסלה מוטורס, שמכרה בנובמבר 1,150 מכוניות ספורט חשמליות מדגם S. למרות שהושקה רק בסוף יוני 2012, מציבים נתוני מכירות אלה את טסלה במקום החמישי בין החברות שמכרו מכוניות חשמליות בארה"ב בחודש נובמבר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן