לינקדאין משלבת את תמונות משתמשיה בתוך מודעות ייעודיות

פייסבוק עוררה לא מעט מחלוקת (ואפילו תביעה) כששילבה שמות ותמונות של משתמשים רשומים במודעות. לינקדאין עושה את אותו הדבר – אבל עם טוויסט שהופך את כל העניין: במקום לשים את הפרצוף שלכם בתוך מודעה שמקדמת מעסיק מסוים בקרב חבריכם, לינקדאין שותלת את פרצופכם במודעה שמיועדת אליכם. האם לינקדאין היא הרשת החברתית הראשונה המשלבת נרקיסיזם אל תוך המודל הפרסומי שלה?

עם ביליתם הרבה זמן על הלינקדאין שלכם, בטח כבר נתקלתם במודעות האלו. חלקכם מצאו אותן מביכות, אפילו 'קריפיות': חברות המחפשות לשכור יכולות לשלם כדי לשים את התמונה שלכם בתוך מודעה בבקשן לדמיין את עצמכם עובדים שם. 

"מודעות 'בוא לעבוד איתנו' קיימות אצלנו מזה זמן רב למדיי", מאשר ריצ'רד ג'ורג', מדוברי החברה. לרוב תיתקלו במודעות אלו כשתביטו בעמוד פרופיל של מישהו העובד באחת מותן חברות שמחפשות לשכור. "הן מעוצבות במטרה ללכוד את רגע העניין, כשמשתמש שחברה בחיפושים עלולה להתעניין בו – צופה בפרופיל של אחד מעובדיה הקיימים",מסביר ג'ורג'.

למעשה, ייתכן שהמעסיק שלכם משלם על פרסום בעמוד הלינקדאין שלכם ברגע זה ממש. מתוך הפוסט שהכריז על המודעות האלו כשהן הופיעו לפני פחות משנה:

" 'בוא לעבוד איתנו' מקדמת את הודעות המשרות או הגיוסים של החברה שלך כל פעם שהפרופילים של המועסקים שלך נצפים בלינקדאין, מה שיכול לקרות מאות אלפי פעמים ביום – בהתחשב בחברה שלך. לחברה תהייה גישה בלעדית ליחידת מודעות בכל עמוד פרופיל, ומקלה על החיפוש בקנה מידה נרחב".

אחד הייתרונות המרכיזיים למודעות כאלו הוא כי הן מאפשרות לחברות לסובב את הגלגלים גם אצל מועמדים אטרקטיביים שלאו דווקא מחפשים עבודה כרגע, אבל הופיעו כשכירים מומלצים במד הנתונים של לינקדאין.

ומכיוון שזה הפרצוף שלכם שמופיע על המודעה שאתם רואים, לא סביר שלינקדאין תיתקל באותן בעיות שפייסבוק נתקלה בהן עם ה"סיפורים הממומנים", אלא אם כן איזה פרקליט – מעמד – הפועלים בקליפורניה ירצה לנסות לשגר טיעון חלש תוך שימוש בחוק הפרסום ויטען כי מודעה בכיכובך שמיועדת אליך היא "שימוש פומבי בשמך, בדמותך או בזהותך". יש לציין כי במדינות מחוץ לקליפורניה, שימוש מסחרי איננו בהכרח "פומבי".

בינתיים לא נותר לנו אלא ליהנות מכיכובנו במודעות, וההצצה שהיא נותנת לנו אל מי שעלולים להתעניין בשכירת שירותינו. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן