לישון על זה: הסטארט-אפ שהופך את הלבשת הלילה לדבר הגדול הבא

עד 2020, ביגוד ספורטיבי צפוי להפוך לתעשייה בשווי 66 מיליארד דולר. עם יותר ויותר ידוענים בעלי פרופיל גבוה שנכנסים אל אור הזרקורים ומציגים לראווה לבוש ספורטיבי, כמו למשל קניה ווסט שהרחיב את שיתוף הפעולה שלו עם אדידס וביונסה שהשיקה את הליין החדש שלה, Ivy Park, נראה שהמגזר הזה התעלה מעל לעולם הכושר הגופני והוא מתפתח לכדי טרנד אופנתי גלובלי של ממש.

גם נייק צפויה על פי הדיווחים להפיק עוד 2 מיליארד דולר ממכירת בגדי נשים עד שנת 2017, ואת ממדי הגידול הללו היא מייחסת לדרישה גבוהה יותר של פריטים כמו חזיות ספורט, מכנסי טייץ ונעלי אימון. עם שווי מוערך של 500 מיליון דולר ב-2014, גם חברת ביגוד הספורט האמריקאית אנדר ארמור חוותה גידול מדהים בקטגוריה. למרות שהיא מהווה בית למספר ספורטאים זכרים מתוקשרים מאוד, כמו סטף קרי וקם ניוטון, בגדי הנשים של אנדר ארמור הולכים ומדביקים את הפער, ופוטנציאלית הם עוד עשויים להתעלות על קו בגדי הבגדים שלה, שבאופן מסורתי הוא יותר מאשר כפול בשווי השוק שלו.

השילוב של נוחות, ורסטיליות ועיצוב חדשני הפכו את הסגנון הזה, שנחשב בעבר ליומיומי מבחינה אפנתית, לאפשרות אטרקטיבית בעלות סבירה במלתחה של דור שמתגאה בעיסוקו בבריאות אישית. המגזר הזה כבר לא מושך רק ספורטאים או אנשים ששואפים להשיג כושר גופני כמטרה נעלה בחייהם, וכעת הוא משתלב גם בתוך האפשרויות הסגנוניות היומיומיות של יזמים ואנשי עסקים כאחד – אנשים שבאופן קבוע עובדים "על הדרך".

המעבר הזה להופעה שהיא יותר "לכל מטרה" מתאים באופן מושלם לסגנון החיים של האישה המודרנית, שבאופן קבוע צריכה לאזן בין הדרישות המאתגרות ממנה לניהול קריירה, משפחה, חיים אישיים וחיי חברה. ובכל זאת, במקום לשמר על משטר אימונים פעיל ולקנות מלבושים יומיומיים, מעט מאוד דברים נחוצים יותר לגוף מאשר לקבל שנת לילה טובה.

באופן מסורתי, בגדי הלילה של נשים הם בעיקר פריטים כמו כותונות לילה או חליפות של בדים רופפים שתוכננו כדי לשמור עליהן מכוסות, ולא באמת כדי לשפר את חוויית השינה שלהן. חלק מהנשים פונות ללבוש לבני לילה, כדי להרגיש יותר בנוח ולקבל תחושה של בטחון עצמי חזק יותר, אבל בסופו של דבר לבני לילה של נשים הם לא באמת בשביל האישה, אלא בעיקר קשורים ליחסי מין ולהיות מינית עבור מישהו אחר. כתוצאה מכך, עבור נשים שפשוט רוצות להרגיש טוב עם עצמן ועם הגוף שלהן בשעות הערב, היו עד היום מעט מאוד פתרונות. עד היום.

Fotolia :תחום בגדי הספורט הפורח חודר גם אל המיטה? | צילום

לישון בריא יותר

Lunya היא חברת בגדי שינה יוקרתית לנשים המתמחה ביצירת הלבשה מותאמת אישית עבור האישה הבריאה שרוצה להיראות טוב, להרגיש בטוחה בעצמה וביודעין רוצה להתייחס לגופה כמו שצריך. כשהם נוקטים בשיטת פתרון הבעיות המאפיינת יזמים בעיצוב שלהם, ב-Lunya מתמקדים בשילוב טכנולוגיה עם מידע חכם, מחקרים נרחבים ובדים נדירים שהוכחו מדעית כמעצימים את חוויית השינה. כשהוא משלב את העולמות של בגדי שינה ובגדי ספורט, המותג מקווה להיות חלוץ ביצירת קטגוריה חדשה של לבוש, והוא מעצב פריטים "לכל מטרה" המתפקדים בכל הדרכים שנשים עומדות להזדקק להן. "אנו מתכננים לא רק להפוך את עניין הנראות לחלק מהשיח על בגדי לילה, אלא גם לדייק את סוג התוצאות שנשים מחפשות בנראות הזו, ולספק לה מספר אפשרויות לבחירה", אמרה לפורבס מייסדת ומנכ"לית Lunya, אשלי מריל. "הפכתי להיות יותר ויותר בטוחה בכך שאם נוכל לייצר התקדמות במישור הזה, לא רק שנוכל לספק בגדי שינה איכותיים, אלא שגם נוכל לסייע בפתרון בעיות בריאותיות, מה שבסופו של דבר ישפר את חייהן של מיליוני נשים ברחבי העולם".

צילום: אתר החברה | Lunya מבגדי

ב-Lunya משתמשים בבדים נושמים כמו celliant כדי לעצב בגדי שינה מותאמים אישית שיהיו להם השפעה משמעותית על איכות השינה. מדובר בסיב טכני שמשתמש באנרגיה אינפרה אדומה כדי להאיץ את ביצועי התא ולהגביר את זרימת הדם. במחקרים קליניים נמצא שהבד מגביר את רמות החמצן בגוף ב-10%-24% בקרב אוכלוסייה בריאה. רמות גבוהות יותר של חמצן טובות לבריאות, הן מאפשרות לתאים לגדול חזקים יותר, לפציעות להירפא מהר יותר, מגבירות את הסיבולת של הגוף ומפחיתות את הרגישות לכאב. ה-Celliant גם הוכח קלינית כמסייע לגופכם לשמור על טמפרטורה אידיאלית, מה שגורם לשינה יותר נינוחה ועמוקה. "הרבה נשים יוציאו 300 דולר על שמלת קוקטייל שהן ילבשו רק פעם אחת, אבל לא עושות זאת עם בגדי שינה, אותם הן לובשות לאורך שליש מימי חייהן, ורק ליד אנשים שהן סומכות עליהם ושחשובים להן יותר מכל", אמרה מריל. "ככל שחשבתי על כך יותר, בגדי ספורט הפכו להשראה מרכזית עבורי, ולכן שאלנו מתודולוגיה מפיתוח התוכנה של התחום הזה, כדי להתמקד בראש ובראשונה בפתרון בעיות בתחום בגדי השינה".

מרחב חדש בשוק האפנה?

החברה נוסדה בשנת 2012, לפני שהושקה רשמית ב-2014, ומאז המסלול שלה נע לכיוון מעלה וימינה, כשהגידול הכלכלי שלה יותר מאשר שולש מאז. החברה הממוקמת בסנטה מוניקה (קליפורניה) קיימת באופן בלעדי ברשת היום, מורכבת נכון לעכשיו מ-7 עובדים במשרד מלאה וקבוצה נבחרת של קבלני משנה עצמאיים. יש להם גם חדר תצוגה שצמוד למשרדי החברה, המאפשר למבקרים וללקוחות שמתעניינים בהם לבחון את המוצרים, לספק פידבק, לבצע רכישה ישירה באינטרנט ולנהל שיחות פנים אל פנים עם חברי הצוות. כשהוא מאוד פעיל ברשתות החברתיות, המותג יצר גם לולאת תגובות אפקטיבית כדי להבטיח את עדכון המוצרים שלו ואת פיתוחם של מוצרים חדשים שיהלמו את המטרות שקהל הלקוחות סימן. "לקהל שלנו יש ידע נרחב מאוד בנושא, כך שאנו מחזרים באופן קבוע אחר פידבק על מנת להישאר ממוקדים וכדי להבטיח שאנו פותרים בעיות אמתיות", אומרת מריל. "אז אנו פונים אל המעצבים שלנו ומצביעים בפניהם על הבעיות שאנו רוצים לפתור, מה שבאופן מידי מגדיר את הקו החדש שנייצר, או את השינויים שניישם".

לאחר שהם ראו הצלחה משמעותית במרחב המסחר המקוון, ב-Lunya מעוניינים לפתח גם מסחר מסורתי – הם מתרחבים לתוך מלונות ובוראים שותפויות עם חברות אופנה עילית ואופנת ספורט מובילות על מנת לשלב את הבדים הנושמים שלהם ואת בגדי השינה המותאמים אישית היוקרתיים שלהם בתוך הליינים שלהן. "זה קשה לשכנע נשים שצריך להיות להן אכפת ושכדאי להן להעריך מרחב חדש שהן לא מכירות ולא רגילות להוציא עליו כסף, כך שאני חושבת שנראה את המותגים הגדולים איטיים יותר בפיתוח הנישה הזו בעתיד", מוסיפה מריל. "אולם, הקמתי את Lunya משום שיש צורך ענק ביצירת המרחב החדש הזה, וכדי להראות שישנה חברת בגדי שינה שלוקחת בחשבון את כל הרצונות והשאיפות של נשים כדי שתוכלנה להרגיש במיטבן".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן